KrakSport

Jak zwiększyliśmy ROAS w kampanii Google Ads o 2100%?

KrakSport to znany na rynku sportowym, dystrybutor sprzętu treningowego, odzieży i obuwia renomowanych marek. W ofercie sklepu znajdują się kolekcje takich firm jak: Nike, Adidas, Puma czy Reusch w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach.

Założenia

Firma KrakSport potrzebowała zmian w zakresie podniesienia efektywności sprzedaży w Internecie. Dotychczasowy budżet reklamowy uniemożliwiał uruchomienie nowych działań, które spełniłyby oczekiwania klienta względem sprzedaży. Dlatego po konsultacjach z klientem i zaprezentowaniu prognoz, zwiększyliśmy wydatki o 45%. Naszym celem było zwiększenie ruchu na stronie i wzrost sprzedaży online, a pośrednio także zwiększenie świadomości marki KrakSport.   

Przeprowadzona analiza w firmie KrakSport wykazała, że dla zwiększenia procesu sprzedaży, duży potencjał posiadają kampanie Google Ads i to one powinny być kluczowym narzędziem promocji  naszego klienta.   

Strategia działań internetowych była również odpowiedzią na dynamicznie zmieniający się rynek i wzrost sprzedaży online w branży produktów sportowych, związany z pandemią COVID-19.  

Co zrobiliśmy?

Nasza praca skupiała się na przeprowadzeniu i optymalizacji kampanii Google Ads. Zwróciliśmy uwagę na dobór typów reklam, które pozwolą osiągnąć najlepsze wyniki konwersji.   

W pierwszej kolejności zwiększyliśmy budżet na działania z udziałem inteligentnych kampanii produktowych (PLA). 

Przewaga kampanii Smart Shopping nad kampaniami standardowymi jest duża. Przede wszystkim kampanie te łączą standardowe kampanie produktowe i kampanie remarketingu dynamicznego, stąd wyniki takie jak zwrot z inwestycji, CTR, czy współczynnik konwersji są wyższe niż w przypadku zwykłych kampanii PLA. Podstawą do osiągnięcia jak najlepszych wyników z takich kampanii jest dobrze przygotowany feed produktowy.  

W kolejnym etapie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania. Dynamic Search Ads to rodzaj reklamy w sieci wyszukiwania, który Google rekomenduje dla reklamodawców z rozbudowaną witryną i dużym asortymentem produktów. Od klienta otrzymaliśmy informacje, jakie produkty są dla niego kluczowe i jakie chciałby promować za pomocą tego rodzaju kampanii. 

W kampaniach w sieci reklamowej zdecydowaliśmy się na ustawienie płatności za konwersję. Dzięki temu wyeliminowaliśmy niepotrzebne koszty za same kliknięcia i wyświetlenia. Koszty naliczane są tylko wtedy, gdy użytkownicy dokonają zakupu na stronie. 

Efekty

Rozbudowa kampanii  oraz współpraca z klientem odnośnie wyboru produktów do reklamowania przełożyły się na zwiększenie konwersji. Kluczem do osiągnięcia tak dobrych wyników było zwiększenie budżetów reklamowych na niedofinansowane kampanie PLA, zadbanie o dobrze przygotowany i zaktualizowany feed produktowy, wykorzystanie najnowszych formatów i rozwiązań reklamowych rekomendowanych przez Google, następnie sukcesywna optymalizacja kampanii i skupienie się na najlepiej konwertujących grupach docelowych.

Zbudowaliśmy efektywną relację

Mateusz Piętak

Owner

Dzięki rekomendacji Media4U zwiększyliśmy budżet blisko o połowę zasilając niedofinansowane kampanie produktowe. Specjaliści z agencji dbają o to, aby w ramach reklam Google Ads korzystać z najnowszych formatów i rozwiązań reklamowych rekomendowanych przez Google, a następnie o sukcesywną optymalizację kampanii w oparciu o najlepiej konwertujące grupy docelowe. W efekcie uzyskaliśmy ROAS w wysokości 2100%. Jestem zadowolony, że dzięki wsparciu Media4U możemy rozwijać biznes i docierać do nowych klientów. Z całym przekonaniem rekomenduję Media4U jako godnego zaufania partnera.

2100%

tyle wyniósł ROAS naszego klienta w ciągu 2 miesięcy od wprowadzonych zmian

420%

o tyle wzrosły przychody z kampanii, analogicznie do tych samych miesięcy poprzedniego roku

23%

o tyle obniżyliśmy CPC (koszty kliknięć)

120%

o tyle wzrósł współczynnik konwersji

317%

o tyle wzrosła liczba transakcji