Trwa ładowanie...

Platformy B2B

Nasze rozwiązania wspierają cały proces sprzedaży B2B. Wiemy, jak wesprzeć Twój biznes.

Tworzymy platformy B2B na lata

Poznaj korzyści

Tworzymy platformy B2B na lata

Twój biznes rośnie razem z nami.

Projektujemy i wdrażamy rozbudowane rozwiązania B2B. Mamy na swoim koncie wdrożenia platform online, które obsługują nawet do 400 000 produktów i są zintegrowane z wieloma systemami ERP. Dzięki wykorzystaniu najlepszych praktyk, jakie od lat stosujemy w sklepach internetowych, oferujemy nowoczesne rozwiązanie sprzedażowe dla dystrybutorów, hurtowników i producentów. Przekonaj się, że platforma B2B może być równie intuicyjna, co sklep online. 

Poznaj korzyści

  • Automatyzujemy Twój biznes
  • Integrujemy systemy magazynowo-księgowe
  • Dostarczamy intuicyjne rozwiązania
  • Twoja oferta jest zawsze dostępna w przystępny sposób
  • Wyświetlasz oferty dedykowane dla każdego użytkownika
  • Klienci zawsze kupują korzystnie dla Twojego biznesu dzięki minimom logistycznym
  • Wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom klientów dzięki kredytom kupieckim
  • Faktury i rozliczenia masz zawsze pod ręką w użytecznym panelu CMS

Najczęściej zadawane pytania dotyczące platform B2B

Ile trwa uruchomienie platformy B2B?

Uruchomienie platformy B2B zajmuje od kilku do kilkunastu miesięcy. Czas ten jest uzależniony od różnych czynników:
1. Analiza przedwdrożeniowa
Proces uruchomienia platformy powinien być poprzedzony analizą przedwdrożeniową. W zależności od złożoności i poziomu zaawansowania rozwiązań informatycznych koniecznych do wdrożenia do obsługi procesów biznesowych, sam czas jej realizacji może wynieść od kilku do kilkunastu tygodni.
2. System dedykowany czy ogólnodostępne oprogramowanie e-commerce
W zależności od faktu, czy wybierzesz rozwiązanie dedykowane, „szyte na miarę” pod Twój biznes, czy też biznes w miarę możliwości „dopasujemy” do dostępnych na rynku platform e-commerce może to wpłynąć na czas przygotowania serwisu B2B
3. Oferta produktowa
Im większa oferta produktowa w serwisie i potrzeba jej parametryzacji i kierunkowania dla różnych grup klientów, tym większa konieczność zaimplementowania bardziej skomplikowanych mechanizmów. Przykładem mogą być różnego rodzaju konfiguratory produktu, czy narzędzia do ich personalizacji (np. kolorystyka, indywidualne elementy graficzne). Bez wątpienia wpłynie to na wydłużenie czasu wdrożenia serwisu. Szeroka oferta produktowa to również potrzeba wzięcia pod uwagę ewentualnych złożonych integracji serwisu z innymi systemami informatycznymi, takimi jak ERP, WMS, czy PIM.
4. Polityka sprzedażowa i obsługi klienta
Na wydłużenie czasu wdrożenia może wpłynąć również poziom złożoności planowanej dla Klientów B2B polityki sprzedażowej. Chodzi o personalizowane cenniki, systemy rabatowania czy programy lojalnościowe.
5. Rynek krajowy/zagraniczny
Obsłużenie sprzedaży B2B na rynkach zagranicznych to dodatkowy element wpływający na czas wdrożenia serwisu. W przypadku sprzedaży zagranicznej konieczne będzie wzięcie pod uwagę specyfiki rynków dot. np. wersji językowych, przepisów fiskalnych, logistyki, obsługi płatności i dostaw.

Ile kosztuje stworzenie platformy B2B?

Koszt wdrożenia platformy B2B może kształtować się od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych. Koszt ten jest uzależniony od czynników wpływających również na czas wdrożenia i wymienionych w poprzednim punkcie.

Na jakim oprogramowaniu stworzyć platformę B2B?

Jeśli zależy Ci na obsłużeniu różnych skomplikowanych procesów charakterystycznych dla Twojej branży/biznesu, sugerujemy wdrożenie dedykowanego rozwiązania. Istnieje również możliwość uruchomienia serwisu B2B na dostępnych na rynku platformach e-commerce (np. Shopware). Wybór uzależniony jest od tego, czy posiadasz już serwis (dedykowany lub ogólnodostępny), czy zależy Ci na jego rozbudowie lub wymianie oraz jakie procesy biznesowe mają być w nim odwzorowane.

Czy mogę wprowadzać zmiany do projektu platformy B2B?

Wdrożenie serwisu B2B często poprzedzone jest analizą przedwdrożeniową. Na tym etapie wspólnie z Tobą ustalamy założenia działania serwisu i sposób realizacji. Optymalne wdrożenie serwisu zakłada wykonanie go według ustalonych i potwierdzonych założeń. Wprowadzanie znaczących zmian w trakcie wdrożenia jest możliwe, ale może komplikować, wydłużać i w efekcie zwiększać koszty wdrożenia.

Czy mogę wprowadzać zmiany do platformy B2B? Zależy mi na narzędziu, z którego mogę korzystać przez lata.

Wprowadzanie zmian w serwisie jest wręcz niezbędnym elementem jego „życia”. Serwis powinien być dostosowany do zmieniających się wymagań rynku, klientów czy przepisów. Istotnym elementem jest jego modernizacja, przeprowadzanie prac mających na celu eliminowanie długu technologicznego czy dokonywania niezbędnych aktualizacji np. w zakresie bezpieczeństwa lub technologii informatycznych. Powyższe prace realizujemy najczęściej w ramach zawieranych po starcie serwisu tzw. umów powdrożeniowych.

Mam stronę internetową. Czy muszę mieć platformę B2B?

Decyzja o rozdzieleniu sprzedaży na kanał B2C i B2B należy do Ciebie, w zależności od tego czy forma sprzedaży B2B będzie mieć zastosowanie w przypadku oferowanego asortymentu czy profilu prowadzonej firmy. Jeśli wśród Twoich potencjalnych lub obecnych klientów znajdują się pośrednicy, który dalej będą odsprzedawać dany towar, potencjał wolumenu sprzedawanych produktów oraz możliwości logistyczne pozwalają na prowadzenie takiej formy sprzedaży, prowadzisz obecnie taką sprzedaż, ale poza kanałem internetowym na pewno warto wprowadzić platformę B2B jako narzędzie pozwalające rozszerzyć portfolio klientów oraz usprawnić obecne procesy.

Zawsze zyskujesz

Wzrost

wydajności

Zasięg

sprzedaży

Maksymalizacja

zysków

Ciągły rozwój

platformy

Warto nam zaufać

Nasi Klienci doceniają efekty

Michał Janiak

Owner

Razem z Media4U stworzyliśmy od podstaw zupełnie nową platformę e-commerce B2B. Potrzebowaliśmy sklepu, w którym zautomatyzujemy procesy sprzedażowe, a dodatkowo ułatwimy sobie proces przetwarzania zamówień. Założony cel osiągnęliśmy poprzez dostosowanie CMS-a sklepu do naszych potrzeb oraz integrację z systemem ERP. Współpraca z Media4u pozwala nam na ciągły rozwój – doceniamy dzielenie się wiedzą ekspercką i szybkie reagowanie na nasze potrzeby. Jesteśmy zadowoleni i polecamy współpracę wszystkim, którzy chcą skalować swój biznes.

Zobacz case study

Marcin Mierzwiński

Partner w PAAN CAPITAL,
Członek Rady Nadzorczej KAN Sp. z o.o.,
właściciela marki TATUUM

W dobie pandemicznych obostrzeń, w odpowiedzi na szybko rosnącą sprzedaż w tym kanale, zmierzyliśmy się z wyzwaniem zmiany sklepu internetowego na bardziej wydajny oraz przyjazny użytkownikowi. Naszymi klientami są głównie kobiety w wieku 30+, które do 2020 roku zazwyczaj dokonywały zakupów stacjonarnie. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszego klienta, chcieliśmy stworzyć przestrzeń, która zadbałaby o komfort poruszania się po sklepie internetowym. Dzięki współpracy podjętej z agencją Media4U wdrożyliśmy nowoczesne rozwiązania usprawniające ten proces. Stronę sklepu cechuje minimalizm, który idealnie wpisuje się w charakter naszej marki, a zamieszczane treści i produkty prezentowane są w przejrzysty sposób. Cieszymy się, że mogliśmy doświadczyć rzetelnej współpracy, w której liczy się zrozumienie dla potrzeb biznesu.

Zobacz case study

Copyrights © Media4U Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Polityka prywatności