Castlock to znany na łódzkim rynku salon drzwi i okien. Obecnie w Łodzi działają dwa salony tej marki. Na tle konkurencji wyróżnia się szeroką ofertą produktów i fachowym doradztwem. Castlock specjalizuje się szczególnie w sprzedaży i montażu drzwi, ale posiada w ofercie również inne produkty, takie jak okna, rolety i bramy oraz stale poszerza swój asortyment, dostosowując się do obecnego rynku i potrzeb klienta.

 

Cel i struktura kampanii

 

Dla klienta Castlock prowadzimy działania w zakresie kampanii Google Ads od marca 2019 roku. Początkowym celem kampanii było zwiększenie ruchu na stronie https://castlock.pl/ oraz zachęcenie użytkownika do pobrania katalogu z ofertą danej marki drzwi. Podstawą działań dla tego klienta są kampanie w sieci wyszukiwania. Castlock w swojej ofercie ma drzwi drewniane, stalowe, wewnętrzne lub zewnętrzne topowych marek, takich jak Dre, Porta, Erkado, Wikęd czy Gerda, dlatego ważne było trafienie do użytkowników wyszukujących drzwi po różnych słowach kluczowych związanych z marką, materiałem, z jakiego zostały wykonane oraz przeznaczeniem.

 

 

 

 

Poza kampaniami tekstowymi w sieci wyszukiwania wykorzystywane były kampanie graficzne w postaci remarketingu i kampanie displayowe. Remarketing zawierał rozbudowane listy z użytkownikami, którzy mieli styczność ze stroną i przeglądali konkretne usługi. Poza listami remarketingowymi, reklamy kierowaliśmy do osób ściśle zainteresowanych montażem drzwi. Ważnym elementem obecnych kampanii graficznych są regularnie zmieniające się promocje, np. na montaż drzwi z rabatem, które są stale reklamowane.

 

Przykładowe reklamy marki Castlock

 

Zwiększenie skuteczności kampanii Google Ads

 

W drugiej połowie 2021 roku Castlock poszerzył swoją ofertę o sprzedaż i montaż okien PVC. Była to dobra okazja, aby rozszerzyć działania reklamowe i zwiększyć świadomość marki Castlock na rynku lokalnym. Aby wybić się na tle konkurencji niezbędne było zwiększenie budżetu i utworzenie kampanii w sieci wyszukiwania z reklamami kierującymi do oferty z oknami. Głównym celem kampanii promującej okna było pozyskanie połączeń telefonicznych oraz zapytań o bezpłatną wycenę. W pierwszym miesiącu działania kampanii połączenia telefoniczne zwiększyły się o 275%. Był to jednoznaczny sygnał, że kampania ma duży potencjał i jest spore zainteresowanie tymi produktami na rynku łódzkim. W kolejnych miesiącach połączeń telefonicznych pojawiło się jeszcze więcej. Rekordowym miesiącem był styczeń 2022 roku – wzrost o 196% połączeń telefonicznych w porównaniu do pierwszego miesiąca działania kampanii z oknami. Poniżej wykres przedstawiający zmiany w połączeniach telefonicznych na przestrzeni ostatniego roku.

 

 

 

W kwietniu 2022 roku poszerzyliśmy działania reklamowe o kolejny produkt – rolety zewnętrzne. W tym przypadku również celem kampanii są połączenia oraz wypełnienie formularza z darmową wyceną.

 

 

Uruchomienie nowego typu kampanii Performance Max

 

Jedną z ważniejszych zmian jakie zostały wprowadzone na koncie w ciągu ostatnich miesięcy, było uruchomienie kampanii Performace Max. Nowy typ kampanii, który został wprowadzony wiosną 2022 roku umożliwia reklamodawcom wyświetlanie się w całej sieci Google, mianowicie w sieci wyszukiwania, reklamowej, Gmailu, Youtube, Google Maps i na kartach Discover. Kampanie Performance Max budzą wiele kontrowersji, ponieważ są w pełni automatyczne, ale w przypadku Castlocka, sprawdzają się bez zarzutów. Dodając wszystkie możliwe zasoby do tej kampanii i dbając o najwyższą skuteczność reklamy, uzyskaliśmy niski koszt konwersji i CPC.

 

 

Podsumowanie

 

Po latach prowadzonych działań, zaczynając od reklamowania drzwi obecnie skupiamy się na promowaniu najważniejszych produktów dla klienta, okien i rolet zewnętrznych. Po zwiększeniu budżetu i uruchomieniu kampanii Performance Max zwiększyliśmy liczbę konwersji dwukrotnie oraz połączeń telefonicznych o 2533%. Obecnie marka Castlock jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku łódzkim i dzięki kampaniom Google Ads zyskujemy miesięcznie kilkadziesiąt połączeń telefonicznych i kilkanaście wysłanych formularzy z zapytaniem o wycenę. Nie ograniczamy się jedynie do sprawdzonych działań, ale testujemy także nowe możliwości oferowane przez Google, aby być na bieżąco z aktualnymi trendami.

 

Potrzebujesz kampanii reklamowej w Internecie?

Umów się na bezpłatną konsultację