R-GOL.com (B2C)

Gramy do jednej bramki. Dedykowane rozwiązania e-commerce dla miłośników futbolu w 32 krajach.

Założenia

Zanim rozpoczęliśmy współpracę z firmą R-GOL, klient sprzedawał już w internecie, wykorzystując równolegle kilka platform dostosowanych do różnych grup odbiorców. Prowadzony był również blog – R-GOL.info

W związku ze stałym rozwojem sprzedaży, pojawiła się konieczność wprowadzania nowych rozwiązań e-commerce, a aktualny sklep nie był gotowy na tego rodzaju skalowanie. Odświeżenia wymagała również szata graficzna sklepu, która miała być taka jak społeczność R-GOL – nowoczesna i zachęcająca do aktywności.

Jednocześnie, rozbudowana oferta sklepu wymagała maksymalnie przejrzystej architektury treści. Ważnym aspektem była również automatyzacja procesów obsługi zamówień i zwrotów oraz reklamacji, uatrakcyjnienie funkcjonalnej części serwisu o nowe rozwiązania, skrócenie ścieżki zakupowej oraz ułatwienie zakupów – zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej.

Co zrobiliśmy?

 

 

Prace badawcze i analityczne umożliwiły nam stworzenie makiet UX, które stały się bazą do wdrożenia w życie efektywnej architektury treści. Równolegle powstawały dedykowane projekty graficzne.

Sklep R-GOL.com zapewnia wydajność obsługi zamówień dzięki integracji z systemem ERP – Streamsoft Verto. Platforma zyskała zmieniony i rozbudowany program lojalnościowy, a także możliwość składania zwrotów i reklamacji w zautomatyzowany sposób. Zadbaliśmy również o zintegrowanie sklepu z serwisem „Łączy nas piłka”, którego firma R-GOL jest oficjalnym partnerem.

Prowadzony wcześniej blog pod adresem R-GOL.info został zintegrowany z aplikacją WWW (czyli R-GOL.com), dzięki czemu, zarówno sklep, jak i blog mogą być prowadzone z jednego systemu CMS.

Strona mobilna i desktopowa R-GOL.com to jeden spójny świat piłkarskiego shoppingu. Layouty strony utrzymuje Klienta w tym samym klimacie, a dostępność wszystkich funkcjonalności oraz oferty produktowej i usługowej pozwala na wykorzystywanie urządzeń naprzemiennie z najwyższym poziomem użyteczności i satysfakcji z zakupów.

Personalizacja

 

 

Sklep R-GOL.com miał zapewniać Klientom możliwość customizacji produktów. W tym celu przygotowaliśmy optymalne w obsłudze rozwiązanie w zakresie narzędzia do personalizacji produktów poprzez dodawanie nadruków i haftów, które pozwala użytkownikom tworzyć własne, niestandardowe produkty.

Co ważne, powstało autorskie rozwiązanie personalizacji R-ID, które pozwala zamówić ubrania wybranych klubów sportowych, uwzględniając oryginalny i licencjonowany font i emblematy wybranej drużyny. Każdy taki produkt może być wzbogacony o własne nazwisko lub pseudonim oraz wybrany przez siebie numer.

Jedno rozwiązanie, wiele możliwości (Cartalo)

 

 

Na naszym autorskim silniku Cartalo, od podstaw stworzyliśmy nowy e-sklep R-GOL.com oraz platformę R-GOL.club (B2T). Na jego podstawie działa przyjazny użytkownikowi system CMS, z którego poziomu można zarządzać każdą z platform. System jest gotów do integracji i rozbudowy o kolejne funkcje w miarę pojawiania się nowych potrzeb.

Dzięki platformie Cartalo R-GOL.com ma dostęp do modułów dostosowanych do potrzeb rosnącej sprzedaży, takich jak dodatkowe wersje językowe czy rozbudowane narzędzia marketingowe, w tym integrację z narzędziami do email marketingu.

Co więcej, platforma R-GOL.com jest rozbudowana o trzy różne silniki wyszukiwania. Silniki można włączać i wyłączać dla każdej z aplikacji i wersji językowej, przez co klienci sklepu R-GOL.com dysponują bardzo szerokim wachlarzem wyszukiwania i filtrowania produktów.

Międzynarodowy
e-commerce

 

 

Sklep internetowy jest obecnie dostępny w 15 językach, w tym m.in. w języku angielskim, niemieckim, rumuńskim, bułgarskim, czeskim, ukraińskim, słowackim czy greckim. Klienci mogą również opłacić zamówienia w jednej z 8 dostępnych walut. W swojej strategii R-GOL.com skupiło się na rozwijaniu również sprzedaży zagranicznej. Oferuje dostawę do 32 krajów, głównie do Unii Europejskiej i Ukrainy, a także do Turcji. Co ważne, z poziomu jednego systemu CMS można pobierać stany magazynowe ze wszystkich sklepów stacjonarnych, również poza granicami Polski.

Płatności i programy lojalnościowe

 

 

Platforma posiada program lojalnościowy, pozwalający zbierać środki za zamówienie w każdej walucie, a następnie przelicza zebrane środki na inne waluty zarówno online, jak i stacjonarnie. Ponadto warto zwrócić uwagę na rozbudowany kreator tworzenia promocji i kodów rabatowych oraz kart podarunkowych działających online i stacjonarnie. Sklep zintegrowaliśmy z szybkimi płatnościami (Blik, Google Pay, Apple Pay) oraz systemem odroczonych płatności PayPo. Zdecydowaliśmy się na dwa kroki zakupowe, które umożliwiają szybki zakup i opłacenie zamówienia w wygodny dla użytkownika sposób.

Praktycznie na wszystkich rynkach R-GOL.com oferuje lokalne opcje dostawy i płatności, w tym płatność gotówką przy odbiorze (w większości krajów). Każdy rynek obsługiwany jest w lokalnej walucie.

Nagrody i nominacje

 

 

Wraz z firmą R-GOL zdobyliśmy nagrodę European Ecommerce Awards 2022 w kategorii EUROPEAN SPORTS, LEISURE, TOYS ECOMMERCE WEBSITE OF THE YEAR! Jury konkursowe nie szczędziło słów uznania dla strony, odnosząc się do intuicyjności naszego rozwiązania. Przyznano, iż nasza aplikacja posiada wygodne zastosowanie, w którym główną funkcję pełnią użyteczność i design. Doceniono także możliwość dostawy z gotówkową zapłatą przy odbiorze. Dodatkowo niecały rok później, nasza współpraca z marką R-GOL.com została nagrodzona nominacją w kategorii 𝗗𝗲𝘀𝗶𝗴𝗻&𝗨𝘀𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝘆 (podmioty średnie i duże) w 𝗫𝗜 edycji prestiżowego konkursu 𝗲-𝗖𝗼𝗺𝗺𝗲𝗿𝗰𝗲 𝗣𝗼𝗹𝘀𝗸𝗮 𝗮𝘄𝗮𝗿𝗱𝘀! To ogromna radość móc wspólnie tworzyć nową rzeczywistość świata e-commerce.

Zbudowaliśmy efektywną relację

Wojciech Radziwon

Marketing & E-commerce Director
w R-GOL.com

Zaangażowanie, elastyczność i komunikacja – to w mojej ocenie najważniejsze wartości we współpracy biznesowej. To cechy, które bez wątpienia posiada nasz partner Media4U. Po blisko 3 latach współpracy wiem, że dokonaliśmy właściwego wyboru, a kolejne wspólne projekty, tylko utwierdzają mnie w tym przekonaniu

10 000

produktów
w e-sklepie

15

wersji językowych
sklepu R-GOL.com

32

kraje,
w których realizowane są wysyłki

Teraz Twój ruch

Bezpłatna konsultacja