TATUUM

Stworzyliśmy od podstaw nową, dedykowaną platformę e-commerce, która wykorzystuje potencjał omnichannel. Strona mobilna i desktopowa tworzą jeden spójny świat zakupów.

Założenia

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stanęła marka TATUUM w roku 2020, okazało się czasowe przenoszenie całej sprzedaży do kanału online. W wypadku TATUUM było to wyjątkowo trudne zadanie, ponieważ jednymi z najbardziej aktywnych klientek marki są dojrzałe kobiety, które przed pandemią COVID-19 nigdy nie korzystały z zakupów przez Internet. Głównym celem marki było maksymalne ułatwienie dokonywania zakupu poprzez kanał online – tak, by mogły z niego korzystać osoby, które nie czują się pewnie „w sieci”. Jednocześnie TATUUM zależało na przyciągnięciu zupełnie nowego klienta, o odmiennym profilu zakupowym. Stworzona od podstaw nowa, dedykowana platforma/e-commerce, oparta na silniku Cartalo, sprawia, że zakupy stają się szybkie i proste.

Co zrobiliśmy?

Serwis utrzymany jest w stylistyce minimalizmu. Przy jego projektowaniu priorytetem była użyteczność sklepu dla Klientów, dlatego też dużo uwagi poświęcono na zoptymalizowanie nawigacji. Serwis wykorzystuje 100% widoczności ekranu. Moduł do zarządzania widokiem strony głównej umożliwia łatwe zarządzanie contentem, który pojawia się na stronie sklepu oraz w prosty sposób umożliwia zmianę układów strony i przygotowanie szablonów z odpowiednim zestawem sekcji banerowych.

Na stronie głównej można skorzystać z ramek produktowych, które nawigują klienta bezpośrednio do strony produktowej. Dzięki nim użytkownicy mogą od razu znaleźć nowości czy produkty, które wzbudziły ich zainteresowanie.

Aby ułatwić klientom korzystanie z e-sklepu i podejmowanie decyzji zakupowych, wprowadzono system przejrzystego oznaczania produktów:

  • flagami (pozwalającymi określić przynależność produktu do określonych np. NOWOŚCI, Mid Season Sale, OCCASION).
  • fiszkami (podkreślającymi ważne cechy produktu) np. Pełne kształty, 100% Natural Fiber, CareMore, TATUUM Icon
  • etykietami (podkreślającymi dodatkowe np. AUTORSKI PRINT, POLIESTER Z RECYKLINGU, ECOVERO, 100% LEN, PRODUKCJA POLSKA

Zadbaliśmy również o UX

Design serwisu TATUUM dodatkowo nawiązuje do jednej z najważniejszych wartości marki – naturalności. Marka dzieli się informacjami o tym, w jaki sposób projektuje ubrania, dodatkowo podkreślając swoje wartości za pomocą delikatnej, minimalistycznej i dopracowanej szaty graficznej.

Jednym z najbardziej znaczących usprawnień, które pojawiły się wraz z nowym e-sklepem marki, jest przejrzysta, funkcjonalna i estetyczna wersja mobilna. Zastosowanie technologii PWA dla wielu przeglądarek umożliwia stworzenie wrażenia działania strony jak natywnej aplikacji mobilnej. Klient, który doda skrót do strony tatuum.com na ekran swojego smartfona może chodzić po sklepie i przeglądać ofertę, nawet jeśli straci połączenie z Internetem.

 

Strona kategorii skonstruowana jest tak, by jak najlepiej spełniać oczekiwania klienta i ułatwiać mu dokonanie wyboru i zakupu:

  • zdjęcia produktów wyświetlają się w dużych kontenerach
  • każdy produkt jest opisany wstępnie już z pozycji category page
  • klient może zdecydować, czy woli widzieć na stronie więcej czy mniej produktów w rzędzie (do wyboru układ z 3 lub 4 produktami w rzędzie)
  • buttony filtrujące i sortujące dostosowane są wielkością do potrzeb użytkownika mobilnego
  • zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej serwisu można dokonywać zakupu już z poziomu kategorii.

Zbudowaliśmy efektywną relację

Marcin Mierzwiński

Partner w PAAN CAPITAL,
Członek Rady Nadzorczej KAN Sp. z o.o., właściciela marki TATUUM

W dobie pandemicznych obostrzeń, w odpowiedzi na szybko rosnącą sprzedaż w tym kanale, zmierzyliśmy się z wyzwaniem zmiany sklepu internetowego na bardziej wydajny oraz przyjazny użytkownikowi. Naszymi klientami są głównie kobiety w wieku 30+, które do 2020 roku zazwyczaj dokonywały zakupów stacjonarnie. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszego klienta, chcieliśmy stworzyć przestrzeń, która zadbałaby o komfort poruszania się po sklepie internetowym. Dzięki współpracy podjętej z agencją Media4U wdrożyliśmy nowoczesne rozwiązania usprawniające ten proces. Stronę sklepu cechuje minimalizm, który idealnie wpisuje się w charakter naszej marki, a zamieszczane treści i produkty prezentowane są w przejrzysty sposób. Cieszymy się, że mogliśmy doświadczyć rzetelnej współpracy, w której liczy się zrozumienie dla potrzeb biznesu.

150%

wzrostu liczby użytkowników w okresie 1.04.2020 – 31.03.2021
względem analogicznego okresu w latach wcześniejszych

167%

zrostu wartości sprzedaży w okresie 1.04.2020 – 31.03.2021
względem analogicznego okresu w latach wcześniejszych

171%

wzrostu liczby sprzedanych sztuk w okresie 1.04.2020 – 31.03.2021
względem analogicznego okresu w latach wcześniejszych