Castlock

Więcej połączeń telefonicznych dzięki Google Ads. Od 2019 roku prowadzimy dla firmy Castlock działania w zakresie Google Ads, dopasowując je pod zmiany zachodzące w strukturze oferty.

Castlock to łódzka firma, zajmująca się sprzedażą i usługami montażowymi drzwi zewnętrznych, wewnętrznych i wejściowych. W swojej ofercie posiada także inne produkty, takie jak okna, rolety i bramy. Marka wyróżnia się fachowym doradztwem oraz stale poszerza swój asortyment, dostosowując się do obecnego rynku i potrzeb klienta. 

Założenia

Potrzeby firmy Castlock dynamicznie zmieniały się na przestrzeni ostatnich trzech lat.  

Rozpoczynając współpracę w 2019 roku, klientowi zależało, aby zwiększyć ruch użytkowników na stronie oraz zachęcić ich do pobrania katalogów z ofertą drzwi od marek, które sprzedaje. 

W drugiej połowie 2021 roku Castlock poszerzył swoją ofertę o sprzedaż i montaż okien PCV. Wymagało to podjęcia kolejnych działań reklamowych, które podniosłyby świadomość marki na rynku lokalnym. Z czasem klient chciał zwiększyć liczbę  połączeń telefonicznych oraz zapytań o bezpłatną wycenę.  

W 2022 roku marka Castlock zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny produkt – rolety zewnętrzne. W tym przypadku, również celem kampanii były połączenia oraz wypełnienia formularza z darmową wyceną. 

Co zrobiliśmy?

Podstawą działań dla firmy Castlock są kampanie w sieci wyszukiwania. Castlock w swojej ofercie ma drzwi drewniane, stalowe, wewnętrzne lub zewnętrzne topowych marek, dlatego ważne było trafienie do użytkowników wyszukujących drzwi po różnych słowach kluczowych związanych z materiałem, z jakiego zostały wykonane, marką oraz przeznaczeniem.

Poza kampaniami tekstowymi w sieci wyszukiwania wykorzystywane były kampanie graficzne w postaci remarketingu i kampanie displayowe. Remarketing zawierał rozbudowane listy z użytkownikami, którzy mieli styczność ze stroną i przeglądali konkretne usługi. Poza listami remarketingowymi, reklamy kierowaliśmy do osób ściśle zainteresowanych montażem drzwi.

Ważnym elementem obecnych kampanii graficznych są regularnie zmieniające się promocje, np. na montaż drzwi z rabatem, które są stale reklamowane.

Powiększenie oferty o sprzedaż i montaż okien PCV wymagało zwiększenia budżetu i utworzenia kampanii w sieci wyszukiwania z reklamami kierującymi do oferty z oknami. Głównym celem kampanii promującej okna było pozyskanie połączeń telefonicznych oraz zapytań o bezpłatną wycenę.

W kwietniu 2022 roku poszerzyliśmy działania reklamowe o kolejny produkt – rolety zewnętrzne. W tym przypadku również celem kampanii są połączenia telefoniczne oraz wypełnienie formularza z darmową wyceną.

Jedną z ważniejszych zmian, jakie zostały wprowadzone na koncie w ciągu ostatnich miesięcy, było uruchomienie kampanii Performace Max. Nowy typ kampanii umożliwia reklamodawcom wyświetlanie się w całej sieci Google, mianowicie w sieci wyszukiwania, reklamowej, Gmailu, Youtube, Google Maps i na kartach Discover. Kampanie Performance Max budzą wiele kontrowersji, ponieważ są w pełni automatyczne, ale w przypadku Castlocka, sprawdzają się bez zarzutów. Dodając wszystkie możliwe zasoby do tej kampanii i dbając o najwyższą skuteczność reklamy, uzyskaliśmy niski koszt konwersji i CPC.

Efekty

Prowadzone działania w zakresie Google Ads przyniosły oczekiwane rezultaty. Poszerzając ofertę w drugiej połowie 2021 roku, już w pierwszym miesiącu działania kampanii połączenia telefoniczne zwiększyły się. W kolejnych miesiącach połączeń pojawiało się coraz więcej. Poniżej wykres przedstawiający zmiany w połączeniach telefonicznych na przestrzeni roku (VII 2021 – VII 2022):

Obecnie marka Castlock jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku łódzkim i dzięki kampaniom Google Ads zyskuje miesięcznie kilkadziesiąt połączeń telefonicznych i kilkanaście wysłanych formularzy z zapytaniem o wycenę. Nie ograniczamy się jedynie do sprawdzonych działań, ale testujemy także nowe możliwości oferowane przez Google, aby być na bieżąco z aktualnymi trendami.

Zbudowaliśmy efektywną relację

Marcin Świerczyński

Dyrektor generalny

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Uzyskane wyniki konwersji są zaskakująco dobre, a elastyczne i nieszablonowe podejście do klienta sprawia, iż współpraca układa się nam od lat. Mogę polecić z czystym sumieniem.

275%

o tyle zwiększyły się połączenia telefoniczne w pierwszym miesiącu trwania kampanii

196%

rekordowy wzrost połączeń w styczniu 2022 roku w porównaniu do pierwszego miesiąca działania kampanii

2533%

po uruchomieniu kampanii Performance Max dwukrotnie zwiększyliśmy liczbę konwersji oraz połączeń telefonicznych