KrakSport
Jak zwiększyliśmy ROAS w kampanii Google Ads o 2100%?
KrakSport to znany na rynku sportowym, dystrybutor sprzętu treningowego, odzieży i obuwia renomowanych marek. W ofercie sklepu znajdują się kolekcje takich firm jak: Nike, Adidas, Puma czy Reusch w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach.
Założenia
Firma KrakSport potrzebowała zmian w zakresie podniesienia efektywności sprzedaży w Internecie. Dotychczasowy budżet reklamowy uniemożliwiał uruchomienie nowych działań, które spełniłyby oczekiwania klienta względem sprzedaży. Dlatego po konsultacjach z klientem i zaprezentowaniu prognoz, zwiększyliśmy wydatki o 45%. Naszym celem było zwiększenie ruchu na stronie i wzrost sprzedaży online, a pośrednio także zwiększenie świadomości marki KrakSport.
Przeprowadzona analiza w firmie KrakSport wykazała, że dla zwiększenia procesu sprzedaży, duży potencjał posiadają kampanie Google Ads i to one powinny być kluczowym narzędziem promocji naszego klienta.
Strategia działań internetowych była również odpowiedzią na dynamicznie zmieniający się rynek i wzrost sprzedaży online w branży produktów sportowych, związany z pandemią COVID-19.
Co zrobiliśmy?
Nasza praca skupiała się na przeprowadzeniu i optymalizacji kampanii Google Ads. Zwróciliśmy uwagę na dobór typów reklam, które pozwolą osiągnąć najlepsze wyniki konwersji.
W pierwszej kolejności zwiększyliśmy budżet na działania z udziałem inteligentnych kampanii produktowych (PLA).
Przewaga kampanii Smart Shopping nad kampaniami standardowymi jest duża. Przede wszystkim kampanie te łączą standardowe kampanie produktowe i kampanie remarketingu dynamicznego, stąd wyniki takie jak zwrot z inwestycji, CTR, czy współczynnik konwersji są wyższe niż w przypadku zwykłych kampanii PLA. Podstawą do osiągnięcia jak najlepszych wyników z takich kampanii jest dobrze przygotowany feed produktowy.
W kolejnym etapie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania. Dynamic Search Ads to rodzaj reklamy w sieci wyszukiwania, który Google rekomenduje dla reklamodawców z rozbudowaną witryną i dużym asortymentem produktów. Od klienta otrzymaliśmy informacje, jakie produkty są dla niego kluczowe i jakie chciałby promować za pomocą tego rodzaju kampanii.
W kampaniach w sieci reklamowej zdecydowaliśmy się na ustawienie płatności za konwersję. Dzięki temu wyeliminowaliśmy niepotrzebne koszty za same kliknięcia i wyświetlenia. Koszty naliczane są tylko wtedy, gdy użytkownicy dokonają zakupu na stronie.
Efekty
Rozbudowa kampanii oraz współpraca z klientem odnośnie wyboru produktów do reklamowania przełożyły się na zwiększenie konwersji. Kluczem do osiągnięcia tak dobrych wyników było zwiększenie budżetów reklamowych na niedofinansowane kampanie PLA, zadbanie o dobrze przygotowany i zaktualizowany feed produktowy, wykorzystanie najnowszych formatów i rozwiązań reklamowych rekomendowanych przez Google, następnie sukcesywna optymalizacja kampanii i skupienie się na najlepiej konwertujących grupach docelowych.
Zbudowaliśmy efektywną relację
Mateusz Piętak
Owner
Dzięki rekomendacji Media4U zwiększyliśmy budżet blisko o połowę zasilając niedofinansowane kampanie produktowe. Specjaliści z agencji dbają o to, aby w ramach reklam Google Ads korzystać z najnowszych formatów i rozwiązań reklamowych rekomendowanych przez Google, a następnie o sukcesywną optymalizację kampanii w oparciu o najlepiej konwertujące grupy docelowe. W efekcie uzyskaliśmy ROAS w wysokości 2100%. Jestem zadowolony, że dzięki wsparciu Media4U możemy rozwijać biznes i docierać do nowych klientów. Z całym przekonaniem rekomenduję Media4U jako godnego zaufania partnera.
2100% |
tyle wyniósł ROAS naszego klienta w ciągu 2 miesięcy od wprowadzonych zmian |
420% |
o tyle wzrosły przychody z kampanii, analogicznie do tych samych miesięcy poprzedniego roku |
23% |
o tyle obniżyliśmy CPC (koszty kliknięć) |
120% |
o tyle wzrósł współczynnik konwersji |
317% |
o tyle wzrosła liczba transakcji |
Teraz Twój ruch
Umów się na bezpłatną konsultację