Monnari

Nowa platforma e-commerce, która usprawniła proces zakupowy

Monnari to polska marka odzieżowa z 20-letnią tradycją, stworzona dla kobiet, które cenią sobie elegancję oraz ponadczasowe, kobiece kroje. Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz modeli z linii Bags&Shoes dostępny jest w 167 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl.

Założenia

Nasza współpraca z Monnari trwa nieprzerwanie od 2016 roku. W tym czasie prowadziliśmy nie tylko kampanie reklamowe Google Ads, ale również pracowaliśmy wspólnie nad uruchomieniem nowej platformy e-commerce. Nowa odsłona miała ułatwić poruszanie się po sklepie, usprawnić proces zakupowy oraz jak najlepiej odpowiadać potrzebom urządzeń mobilnych i tym samym poprawić wyniki sprzedażowe online. Jednym z głównych celów było również zwiększenie wydajności realizacji zamówień poprzez obsługę zaprojektowanych od początku procesów oraz wprowadzenie obsługi faktur elektronicznych.

Co zrobiliśmy?

Nowy e-sklep Monnari został opublikowany 9 lipca 2018 roku. W odświeżonej odsłonie znacząco poprawiliśmy doświadczenie zakupowe użytkowników wprowadzając m.in. zaawansowaną obsługę filtrów ułatwiających znalezienie odpowiedniego produktu. Dzięki dokonanym zmianom wprowadziliśmy również modyfikacje w kampaniach reklamowych m.in.: dzięki nowemu podziałowi kategorii w sklepie dopasowaliśmy lepiej słowa kluczowe do stron docelowych oraz poszerzyliśmy zasięg reklam na urządzeniach mobilnych.

Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 58,2%

Efekty

Porównaliśmy dane dla tego samego okresu w roku obecnym i poprzednim. Nowa witryna znacząco poprawiła wyniki sprzedażowe sklepu. Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 58,2%, a tym samym zwiększyły się przychody całego sklepu. Zanotowaliśmy również spadek współczynnika odrzuceń o 18%.

Nowy e-sklep został dostosowany pod kątem urządzeń mobilnych, co pozwoliło na pozyskanie nowych klientów preferujących robienie zakupów przy użyciu telefonów komórkowych. Odświeżona witryna sprawiła, że wzrósł udział osób korzystających z urządzeń mobilnych o 24,8%, co przełożyło się na zwiększenie przychodów sklepu.

 

DANE DLA KAMPANII REKLAMOWYCH

  • 14,5% spadek współczynnika odrzuceń
  • 66,7% wzrost współczynnika konwersji e-commerce
  • 170,4% wzrost przychodu

Zmiana platformy sklepu internetowego miała również istotne znaczenie dla kampanii reklamowych. Nowa struktura strony sprawiła, że współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 66,7%, z czego wynika, że ułatwiła klientom sprawniejszą finalizację transakcji po przejściu z treści sponsorowanych.

DANE DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH

  • 90% wzrost współczynnika konwersji  e-commerce
  • 24,8% wzrost udziału użytkowników korzystających z telefonów komórkowych
  • 125,4% wzrost przychodów

Zbudowaliśmy efektywną relację

Jarosław Szot

Dyrektor ds. E-Commerce
Monnari Trade S.A.

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszego klienta, chcieliśmy stworzyć przestrzeń, która zadbałaby o komfort poruszania się po sklepie internetowym. Dzięki współpracy podjętej z agencją Media4U wdrożyliśmy nowoczesne rozwiązania usprawniające ten proces. Stronę sklepu cechuje minimalizm, który idealnie wpisuje się w charakter naszej marki, a zamieszczane treści i produkty prezentowane są w przejrzysty sposób. Cieszymy się, że mogliśmy doświadczyć rzetelnej współpracy, w której liczy się zrozumienie dla potrzeb biznesu.

18%

spadek współczynnika odrzuceń

58,2%

wzrost współczynnika konwersji e-commerce

75,7%

wzrost przychodów