Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje świat e-commerce. Rynki internetowe wykorzystują technologię sztucznej inteligencji, aby zapewnić swoim klientom ulepszone, spersonalizowane doświadczenia. Dzięki opartym na sztucznej inteligencji chatbotom, wirtualnym asystentom i rekomendacjom produktów e-commerce stał się bardziej dynamiczny i intuicyjny.

 

Co więcej, uczenie maszynowe umożliwiło sprzedawcom e-commerce analizowanie ogromnych ilości danych i stosowanie analiz predykcyjnych, umożliwiając im dostosowywanie rekomendacji produktów i zapewnianie klientom spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia e-commerce i jakich korzyści firmy mogą się spodziewać po inwestowaniu w tę szybko rozwijającą się technologię? Dowiedz się, w jaki sposób możesz wykorzystać AI w Twoim biznesie e-commerce. Podpowiadamy.

 

Sztuczna inteligencja i media syntetyczne

 

Ważnym aspektem projektowania i rozwoju e-commerce jest personalizacja — udostępnianie właściwych produktów właściwym nabywcom — a wszystko to w oparciu o sztuczną inteligencję.

Stosunkowo nowym obszarem personalizacji wspomaganej sztuczną inteligencją są media syntetyczne. Media syntetyczne to wszelkiego rodzaju filmy, obrazy, obiekty wirtualne, dźwięki lub słowa, które są wytwarzane przez sztuczną inteligencję (AI) lub przy jej pomocy.

Istnieje wiele platform, które pomagają firmom w tworzeniu contentu, czyli renderowaniu i udoskonaleniu zdjęć (np., Luminar AI, Pixelmator Pro, PortraitPro itp), tworzeniu i dopasowaniu treści (np., Copysmith, Acrolinx, MarketMuse itp), tworzeniu botów mających ludzki głos (np. Resemble, BotTalk, IBM Watson Text to Speech itp).

Obecnie rozwój narzędzi sztucznej inteligencji umożliwia niemal całkowitą automatyzację produkcji treści. Celem jest skrócenie czasu, kosztów i problemów związanych z konwencjonalną produkcją treści. Zachęcamy do skorzystania i wypróbowania możliwości, które daje AI.

 

Rekomendacje produktów

 

Sztuczna inteligencja umożliwia witrynie e-commerce polecanie produktów wyjątkowo dopasowanych do kupujących, a użytkownikom pozwala wyszukiwać produkty za pomocą wyszukiwarek głosowych lub obrazków. Takie podejście podkreśla ograniczenia sklepów stacjonarnych – nie da się tak szybko przygotować rekomendacji produktowych, przykładowo pokazując klientce w sklepie inne rodzaje kreacji, jak
z wykorzystaniem AI w sklepie internetowym. To pokazuje, jak sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę
w zwiększaniu udziału w przychodach e-commerce.

Wykorzystując duże zbiory danych, sztuczna inteligencja wpływa na wybory klientów, dzięki znajomości ich poprzednich zakupów, wyszukiwanych produktów i nawyków przeglądania Internetu. Sztuczna inteligencja może również wykorzystywać dane wizualne, aby dostarczać klientom produkty podobne do tych, które już oglądali. AI może przygotowywać rekomendacje na wiele sposobów.

 

  • Rekomendacje behawioralne pokazują klientom produkty, które inni klienci oglądali lub kupili.
  • Rekomendacje ukierunkowane na kupujących można spersonalizować na podstawie historii przeglądania każdego klienta.
  • Rekomendacje dotyczące podobieństwa treści mogą zapewniać pokazywanie produktów o podobnych cechach lub korzyściach.

 

Ustalanie cen

 

Strategia cenowa w e-commerce obejmuje wiele czynników i danych wejściowych. Decyzje cenowe opierają się na dużych zbiorach danych, co oznacza, że w poszukiwaniu odpowiedzi bardzo pomocna będzie sztuczna inteligencja.

Istnieją firmy, które zapewniają zautomatyzowane procesy, łączące wewnętrzne i konkurencyjne ceny
z danymi o zapasach, a wszystkie są realizowane w czasie rzeczywistym. Te ciągłe aktualizacje umożliwiają firmom stosowanie dynamicznej strategii cenowej, która jest skalowalna, ewoluuje i jest powiązana z ich konkretnymi docelowymi zyskami.

Sztuczna inteligencja pozwala również na personalizację cen. Oznacza to, że możesz dostosować ceny i oferty w oparciu o aktualnych użytkowników Twojej witryny i ich zachowanie. Możesz nawet zmieniać ceny
w oparciu o globalną podaż i popyt. Na przykład możesz podnieść ceny, gdy zapasy konkurencji są na wyczerpaniu.

 

Chatboty i wirtualni asystenci

 

Chatboty oparte na sztucznej inteligencji mogą być szczególnie przydatne dla firm e-commerce, ponieważ są
w stanie zapewnić spersonalizowaną i elastyczną obsługę klienta, poprawić zaangażowanie i zwiększyć sprzedaż.

Chatboty mogą obsługiwać rutynowe pytania dotyczące obsługi klienta, takie jak status zamówienia i zwroty, zapewniając wsparcie 24/7, zwiększając satysfakcję klientów i skracając czas reakcji. W taki sposób uwolnią pracowników od obsługi bardziej złożonych problemów. Dodatkowo chatboty, czy wirtualni asystenci są
w stanie dostarczać w czasie rzeczywistym aktualizacje statusu zamówienia i informacji o wysyłce, zmniejszając liczbę zapytań klientów i poprawiając przejrzystość.

Chatboty mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do zapewniania spersonalizowanych sprzedaży
i promocji w oparciu o dane klientów, zwiększając współczynniki konwersji i lojalność klientów.

 

Zarządzanie zapasami

 

Efektywne zarządzanie zapasami produktów polega na utrzymywaniu odpowiedniego poziomu zapasów, który może zaspokoić popyt rynkowy bez tworzenia nadwyżek.

Systemy zarządzania zapasami z obsługą sztucznej inteligencji wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego do optymalizacji poziomów zapasów, zmniejszenia ilości odpadów i poprawy wydajności łańcucha dostaw.

Algorytmy AI mogą analizować historyczne dane dotyczące sprzedaży, trendy rynkowe i inne czynniki w celu przewidywania przyszłego popytu na produkty. Może to pomóc firmom planować poziomy stanów magazynowych i zapobiegać brakom lub nadmiernym zapasom. Dodatkowo algorytmy pomogą
w analizowaniu danych dotyczących wydajności dostawców, takie jak czas dostawy i wskaźniki jakości, w celu optymalizacji relacji z dostawcami i poprawy wydajności łańcucha dostaw.

 

Zapobieganie oszustwom

 

Znalezienie skutecznych strategii zapobiegania oszustwom może mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe firmy. Na szczęście AI oferuje takie rozwiązania. Analizując miliony globalnych transakcji online, uczenie maszynowe oparte na sztucznej inteligencji może wykryć nieprawidłowe i podejrzane zachowania i transakcje.

Na przykład klient mógł złożyć anomalną liczbę zamówień w określonym czasie, wprowadzić fałszywy adres
w polach adresowych lub pominąć podstawowe informacje potrzebne do dostarczenia zamówienia. Te szczegóły są niemożliwe do wykrycia i oceny przez pracowników w czasie rzeczywistym.

Modele sztucznej inteligencji mogą szybko opracować złożone reguły, które pomagają zapobiegać czasami katastrofalnym skutkom błędnych transakcji.

 

Podsumowanie

 

Wdrożenie sztucznej inteligencji w Twoim biznesie e-commerce może wesprzeć Cię w dokonywaniu strategicznych wyborów opartych na danych i usprawnić realizowanie żmudnych prac operacyjnych,
a w efekcie skalować Twój biznes znacznie szybciej.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci rozwinąć Twój biznes e-commerce.