Mariall
Optymalizacja kampanii
Założenia
Mariall to polski producent oraz importer narzut, zasłon, firan, pościeli, ręczników i innych artykułów wyposażenia wnętrz. Firma współpracuje z Media4U od stycznia 2017. Dla firmy Mariall istotnym założeniem przeprowadzanej optymalizacji kampanii było zmniejszenie kosztu konwersji w porównaniu do poprzedniego roku.


Co zrobiliśmy?
Regularnie przeprowadzaliśmy analizę słów kluczowych oraz ich kosztów, aby wykluczyć frazy generujące duże koszty przy niewielkich przychodach. Testowaliśmy różne strategie ustalania stawek, dobieraliśmy odpowiednie wysokości stawek oraz modyfikowaliśmy grupy odbiorców. Przeprowadzaliśmy działania analityczne, na podstawie których wprowadzaliśmy również zmiany na poziomie całych kampanii oraz monitorowaliśmy wyniki reagując na niepożądane odchylenia. Ponadto, przy tworzeniu rodzajów kampanii korzystaliśmy z najnowszych rozwiązań proponowanych przez Google m.in.: z inteligentnej kampanii produktowej oraz inteligentnej kampanii w sieci reklamowej, które przyniosły bardzo dobre rezultaty.
Zadbaliśmy również o UX
Efekty
Dzięki optymalizacji kampanii osiągnęliśmy zamierzony cel i w ciągu roku udało nam się zmniejszyć koszt konwersji o 26,4%. Oznacza to, że w ramach tego samego budżetu wygenerowaliśmy znacznie większą liczbę konwersji. Zrobiło to ogromną różnicę, ponieważ ruch płatny stanowi aktualnie 40% wszystkich transakcji generowanych przez sklep .
W porównaniu do poprzedniego roku
- 26,4% koszt konwersji zmniejszył się o ponad ¼
- liczba konwersji zwiększyła się dwukrotnie
- liczba kliknięć zwiększyła się dwukrotnie