Mariall

Kampania Google Ads w oparciu o Performance Max z prawie 50% wzrostem sprzedaży.

Mariall to polski producent oraz importer narzut, zasłon, firan, pościeli, ręczników i innych artykułów wyposażenia wnętrz. Firma oferuje produkty wysokiej jakości w bardzo konkurencyjnych cenach, a jej dynamiczny rozwój i stałe poszerzanie asortymentu przekłada się na zaufanie wielu klientów. Z Media4U Mariall współpracuje w obszarze obsługi kampanii Google Ads od stycznia 2017.

Założenia

Dynamiczny rozwój ekonomiczny Polski, a co za tym idzie zmiana zachowań konsumentów, wiązała się z nowymi wyzwaniami w obszarze tworzenia kampanii Google Ads. Firma Mariall zdecydowała się zwiększyć budżet kampanii o 30%, co miało spowodować wzrost sprzedaży rok do roku, porównując okres wakacyjny. Szczególny nacisk nałożono właśnie na ten okres roku, gdyż odnotowany jest wtedy spadek sprzedaży, w porównaniu do okresu zimowego, gdy asortyment wspomnianej firmy jest wybierany na liczne prezenty świąteczne i podarunki.

Co zrobiliśmy?

W swoich działaniach w sezonie letnim nie skupiliśmy się na wyprzedażach (tak jak to robi większość konkurencyjnych firm), lecz postawiliśmy na treści reklamowe dotyczące produktów sezonowych np. z kategorii Ogród i Plaża.

Dodatkowo mocno postawiliśmy na rozwój i optymalizację kampanii Performance Max. Jest to nowy typ kampanii skoncentrowany na marketingu efektywnościowym korzystający z algorytmów Google.

Kampanie Performance Max z sukcesem zastąpiły inteligentne kampanie produktowe. Pomagają w docieraniu do większej liczby klientów w całym ekosystemie Google. To swojego rodzaju połączenie kampanii w sieci wyszukiwania, reklamowej, produktowej, wideo oraz kampanii lokalnej.

 

Etap 1 Testowanie podziałów produktów w ramach kampanii Performance Max

W celu jak najlepszego dostosowania działań do potrzeb klienta w pierwszej kolejności dokonaliśmy testów różnego rodzaju podziałów produktów w ramach kampanii Performance Max. Istnieje możliwość zastosowania różnych kryteriów (marżowość produktów, top produkty, grupa docelowa, kategorie produktów), jednak my postanowiliśmy podejść do potrzeb klienta indywidualnie.

Wraz z klientem zdecydowaliśmy się na podział ze względu na kategorie produktów (ze szczególną uwagą na kategorie kluczowe dla naszego klienta) oraz działanie sezonowe, czyli uruchamianie dodatkowych kampanii Performance Max dla produktów, dla których w danym momencie mamy sezon sprzedażowy.

 

Etap 2 Dodawanie komponentów

W początkowym etapie testowaliśmy różne rozwiązania, takie jak uruchamianie kampanii z samym feedem produktowym na wzór kampanii produktowych. Obecnie, na wielu kontach taka możliwość jest już zablokowana i od razu trzeba reklamę uzupełnić o dodatkowe zasoby, co automatycznie powoduje mniejszą kontrolę nad tym, gdzie taka reklama będzie się wyświetlać i w jakiej formie. W przypadku marki Mariall część naszych kampanii Performance Max ma wykorzystane w pełni potencjał grupy komponentów, a dodatkowo dbamy o to, aby treści te były na bieżąco aktualizowane (zmiany nagłówków, tekstów reklam czy grafik). Dzięki dopasowaniu materiałów reklamowych do aktualnego wyglądu strony www kampanie osiągają bardzo dobre wyniki.

 

Etap 3 Testowanie sygnałów dotyczących odbiorców

Na tym etapie określiliśmy szczegółowe informacje na temat naszej grupy docelowej, dzięki czemu algorytm Google wiedział, do kogo chcemy kierować nasze reklamy. Oczywiście są to tylko sygnały i nie oznacza to, że Google będzie wyświetlał naszą reklamę tylko do wskazanej przez nas grupy. Testowaliśmy tutaj grupy remarketingowe. Ponieważ nasze listy remarketingowe są obszerne, chcieliśmy zadbać o to, aby system miał możliwość znalezienia odbiorców jak najbardziej zbliżonych do tych, którzy dokonali już zakupów w sklepie Mariall. Trafnym rozwiązaniem okazało się także testowanie segmentów niestandardowych np. stron www konkurencji.

 


Zbudowaliśmy efektywną relację

Sławomir Nowak

Owner Mariall

Współpracując z Media4U mamy pewność, że działania reklamowe są realizowane zgodnie z najnowszymi trendami na rynku reklamy online. Agencja wprowadza nowości, jak np. kampanie Performance Max, które bardzo dobrze się u nas sprawdzają, zachęca do zmian oraz na bieżąco rekomenduje i wdraża skuteczne działania. Wszystkie działania Media4U przeprowadza w oparciu o analitykę internetową i dzięki temu w oparciu o dane stale wprowadza usprawnienia na poziomie całych kampanii oraz monitoruje wyniki reagując na niepożądane odchylenia. Ponadto współpraca przebiega w miłej atmosferze i wzajemnym zrozumieniu biznesu.

48%

wzrostu sprzedaży (czerwiec 2023 vs czerwiec 2022)

45%

ruchu na stronie www stanowi ruch z kampanii Google Ads

+280%

ROAS w kampanii Performance Max