W dzisiejszym świecie cyfrowym trudno wyobrazić sobie skuteczną realizację strategii marketingowej bez uwzględnienia w niej płatnej reklamy. Wobec tego, istotny staje się wybór odpowiednich kanałów reklamowych. Które z nich warto wybrać?
W marketingu internetowym szczególną rolę odgrywa dzisiaj Google Ads i reklama w mediach społecznościowych (Social Media Ads).
Poniżej przedstawiamy kluczowe korzyści wynikające z prowadzenia poszczególnych kampanii reklamowych, jak również wskazujemy na dzielące je różnice.
Czym charakteryzuje się kampania Google Ads ?
Precyzja dotarcia do klienta
Reklamy Google Ads pozwalają na precyzyjne targetowanie użytkowników, którzy aktywnie poszukują produktów lub usług za pomocą wyszukiwarki Google. Kampania dociera do osób z wysoką intencją zakupową i określonymi potrzebami zakupowymi. Elastyczność budżetu i zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają na osiąganie bardzo wysokiego zwrotu z inwestycji jaką jest reklama w Google.
Budowanie zaangażowania i rozpoznawalności
Google, dzięki kreacjom graficznym i video pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności i zachęcenie do interakcji na stronie (kontaktu z firmą, zakupu na stronie itd.)
Różnorodność form reklamowych
Google Ads oferuje szeroki wachlarz formatów reklamowych, w tym:
- Reklamy tekstowe – wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google;
- Reklamy graficzne – kampanie w sieci reklamowej pozwalają docierać do użytkowników na całym świecie w 35 milionach witryn i aplikacji oraz w usługach należących do Google w tym YouTube i Gmailu;
- Reklamy produktowe (Google Shopping): Wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google z obrazami produktów i cenami;
- Reklamy aplikacji: Promocja aplikacji mobilnych w wyszukiwarce Google, Google Play i innych miejscach.
Remarketing
Remarketing pozwala na ponowne dotarcie do osób, które wcześniej odwiedziły stronę internetową, ale nie dokonały zakupu. Dzięki temu można przypominać im o ofercie i zwiększać szanse na konwersję.
Synergia z innymi usługami Google
Reklamy Google mogą być efektywnie zsynchronizowane z innymi produktami Google, takimi jak Google My Business, Google Maps, YouTube, co pozwala na tworzenie spójnej i zintegrowanej strategii marketingowej.
Posłuchaj: Co zrobić, kiedy kampania Google Ads nie sprzedaje?
Czym od Google Ads różnią się reklamy w mediach społecznościowych?
Podstawowa różnica jest taka, że w środowisku Google kierujemy reklamę do odbiorców, którzy mają już świadomość na temat tego, czego szukają. Osoba wpisująca do wyszukiwarki określone słowa kluczowe, dodatkowo będąc zalogowaną do G-maila znajduje się w grupie użytkowników, o których Google bardzo dużo wie. Wie, co kupują, czym się interesują, a więc także czego mogą potrzebować.
Z kolei w kanałach społecznościowych reklama jest nieco trudniejsza, ponieważ tam wychodzimy z ofertą do użytkowników, dopasowując się do ich zachowań i zainteresowań (nie wiemy jednak czy na 100% w tym konkretnym momencie potencjalni odbiorcy szukają danego produktu czy usługi).
Przeczytaj: Tajniki skutecznych kampanii marketingowych w B2B e-commerce: Od planowania do realizacji
Co jest zatem największą zaletą kampanii w social mediach względem Google?
#1 można się dużo dowiedzieć o grupie odbiorczej. Dysponujemy tutaj dużą bazą zainteresowań / zachowań, dzięki czemu np. możemy wybrać grupę osób, które kupiły lub kupują mieszkanie, szukają rolet lub zasłon na okna, są klientami konkretnych sklepów np. OBI czy IKEA, czy prowadzą własną działalność.
#2 grupy odbiorcze mogą być określane na bardzo wiele sposobów. Możemy dopasowywać reklamę do:
- wydarzenia z życia np. ktoś 3 miesiące temu zaręczył się;
- aktualnych zainteresowań (piłka nożna, dalekie podróże);
- sytuacji materialnej (konsumpcja luksusowych rzeczy, luksusowa marka samochodu, luksusowy model telefonu);
To pozwala nam dookreślić odbiorców, których poszukujemy, by zaprezentować im ofertę.
#3 sociale też są indywidualne – w Google kierujemy reklamę po słowach kluczowych, po “sygnałach” lub na strony docelowe. Sociale charakteryzują się kierowaniem po zachowaniach/ zainteresowaniach # -tagach, ale oprócz tego mają własne “indywidualne “ przestrzenie, dzięki którym można realizować dedykowaną strategię reklamową.
Przykłady:
LinkedIn – możemy docierać do odbiorców o określonym wykształceniu, doświadczeniu zawodowym, zainteresowaniach, np. mamy tutaj możliwość dotarcia do osoby, która pracuje w firmie zatrudniającej ponad 10000 osób, wykonującej pracę z zakresu BHP, i mającej w tym ponad 5-letnie doświadczenie.
TikTok – możemy dotrzeć do użytkowników interesujących się grami komputerowymi lub książeczkami dla dzieci, wchodzącymi w częstą interakcje z materiałami video.
Facebook / Instagram – dzięki wykorzystaniu tego kanału, możemy targetować odbiorców m.in na podstawie ich zainteresowań, statusu materialnego, czy wydarzeń z życia.
Pinterest– tutaj możemy dotrzeć do odbiorców lubiących określoną estetykę. Przykładowo styl industrialny. Co ciekawe, jest to medium które łączy targetowanie po zainteresowaniach i słowach kluczowych! Nadal niewiele osób wie, że w środowisku Pinteresta można szybko wypozycjonować nową na rynku markę, posługując się technikami podobnymi do technik SEO, a później promować ją aktywnie za pomocą reklam płatnych!
Przeczytaj: Za co płacę agencji? Koszty ponoszone na internetowe kampanie reklamowe
Social media to kanały posiadające ogromną paletę możliwości reklamowych, które stanowią doskonałe uzupełnienie, a niejednokrotnie podstawę lejka sprzedażowego. Coraz więcej marek przekonuje się, że to w social mediach rozpoczyna się sprzedaż! Natomiast reklama w środowisku Google (jako, że kierowana jest do odbiorców o określonej motywacji) tę sprzedaż domyka.
Chcesz zdobyć więcej informacji i wejść na ścieżkę dobrze prowadzonej, płatnej reklamy? Posłuchaj naszego odcinka podcastu ITemat na dziś.