W dzisiejszym świecie, w którym działania biznesowe przeniosły się do sieci, każdy właściciel e-sklepu prędzej czy później przekona się, że jeśli chce odnieść sukces, musi zainwestować w marketing internetowy.

I tutaj pojawiają się pytania o to, jaką formę marketingu internetowego wybrać. SEO, Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, content marketing, czy może marketing społecznościowy? A może lepiej łączyć ze sobą kilka działań jednocześnie?

W tym artykule skupimy się na pozycjonowaniu (SEO) i reklamie Google. Dowiesz się:

  • Czym są działania SEO i Google Ads?
  • Jakie są między nimi różnice?
  • Jak SEO pomaga rozwinąć reklamę Google?
  • Jak reklama Google pomaga rozwinąć SEO?

 

Na czym polega pozycjonowanie (SEO)? 

 

Pozycjonowanie to działanie mające na celu zwiększyć widoczność strony w Internecie poprzez podwyższenie jej pozycji w wyszukiwarce. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest kluczowa. Rzadko kiedy użytkownik będzie chciał „scrollować” długą listę propozycji stron do samego końca. Dlatego tak istotne jest, aby Twoja strona wyświetlała się jak najwyżej.

Na pozycję strony w wyszukiwarce ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim, warto zwrócić uwagę na aspekty techniczne tj. responsywność strony, szybkość ładowania, czy meta tagi. Równie ważny jest profil linkowy, na który składają się wszystkie odnośniki przekierowujące do strony.

Kierując się słowami Billa Gatesa, nie można zapomnieć o starej zasadzie „Content is King”. Działania SEO opierają się na treści. Dlatego tak ważne jest przemyślane prowadzenie contentu na stronie. Przy tworzeniu treści, należy zadbać o odpowiednio sformatowane i dostosowane do wyszukiwarki teksty.

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony nie jest działaniem jednorazowym! To ciągła praca nad stroną internetową, w której liczy się regularność i konsekwencja.

 

Czym jest Google Ads?

 

Google Ads (dawniej „Google Adwords”) to platforma reklamowa pozwalająca na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce oraz na partnerujących stronach, które są w programie Google AdSense. Działania Google Ads opierają się na modelu PPC (Pay-per-click), czyli reklamodawca płaci tylko w momencie, kiedy użytkownik kliknie w reklamę.

Kampanie w sieci wyszukiwania wyświetlają się na podstawie słów kluczowych. Gdy użytkownik wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę i słowa kluczowe pasują do zawartości reklamy, ta może wyświetlić się na samej górze lub na dole wyników wyszukiwania.

Ważnym elementem kampanii Google Ads jest ciągła analiza i optymalizacja kampanii. Panel Google Ads umożliwia bogatą analizę wyników kampanii, która pozwala m.in. ocenić skuteczność reklamy, liczbę oraz koszt konwersji, czy liczbę kliknięć.

Powyższe opisy to tylko wstęp do tego, czego możemy spodziewać się po działaniach SEO i reklamy Google. Jednak już na tym etapie można zauważyć, że są między nimi podobieństwa i różnice. Decydując się na płatną usługę, warto dowiedzieć się, co dzięki niej można zyskać.

Wiesz już na czym polegają działania SEO i Google Ads. Znasz ich podobieństwa i różnice oraz masz świadomość, co daje Ci każda z usług. Pora zatem, żebym wyjaśniła Ci jak te dwie usługi wpływają na siebie.

 

Dlaczego warto łączyć SEO z reklamą Google?  

 

Niestety zasmucę osoby, które liczyły na wiadomość, że SEO bezpośrednio wpływa na kampanię Google. Natomiast nie zmienia to faktu, że stosowanie obu tych form marketingu przynosi najlepsze rezultaty. Działania SEO i Google Ads uzupełniają się, mając na celu skierowanie ruchu na stronę i zwiększenie jej widoczności. Zatem można uznać, że pozycjonowanie nie wpływa, a wspiera reklamę Google, co przekłada się na pozytywne wyniki kampanii.

Poniżej znajdziesz przykłady, dlaczego warto połączyć działania SEO z kampanią Google.

 

Większa widoczność strony

 

Dość oczywisty punkt, jednak warto podkreślić, że połączenie działań SEO i PPC pozwala zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwań.

Decydując się na skorzystanie z obu usług, zwiększasz szansę częstych odwiedzin użytkowników na Twojej stronie.

 

Remarketing

 

Jeśli czytają to młodzi rodzice, z pewnością znają tę sytuację, w której przeglądając ciekawy produkt, za chwilę usłyszeli płacz swojego dziecka, a po zajęciu się maluchem nie pamiętali, którą stronę przeglądali. W tym momencie z pomocą przychodzi remarketing.

Dzięki działaniom remarketingu, możemy powrócić do tych „zagubionych” klientów, którzy znaleźli nas w wynikach organicznych, jednak z jakiś powodów nie zdecydowali się na zakup. Zastosowanie remarketingu Google Ads pozwoli Ci na dotarcie do osób, które już wcześniej zainteresowały się Twoim produktem/usługą i ponowne przedstawienie im oferty.

 

Wiarygodność domeny

 

Dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarce zwiększamy wiarygodność domeny w oczach klientów. W obecnych czasach, gdzie słyszymy z każdej strony o oszustwach w Internecie, klienci boją się kupować z nieznanych stron. Jeśli Twoja strona wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz reklamach, zwiększasz swój autorytet w oczach klienta.

 

Wyświetlanie się w wielu miejscach

 

Dzięki połączeniu działań SEO i PPC mamy możliwość wyświetlania się w wielu miejscach. Należy pamiętać, że SEO, to nie tylko wyższe wyniki w wyszukiwarce, ale to także prowadzenie bloga, pojawianie się na portalach branżowych, forach… czyli w miejscach, w których obecni są potencjalni klienci. Z drugiej strony Google Ads pozwala wyświetlać się na stronach partnerów Google, czy też utworzyć kampanie na YouTube.

Zwiększając przestrzeń do wyświetlania Twojej strony, dotrzesz do większej liczby zainteresowanych odbiorców.

Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż naszego klienta o prawie 50% dzięki reklamie Performance Max

 

Różnica w efektach

 

Startując z działaniami SEO, wiemy już, że efekty nie przyjdą od razu. Wtedy z ratunkiem przychodzą reklamy płatne. Czekając na wyniki pozycjonowania, warto zainwestować w kampanię Google, która pozyska ruch na stronę, zanim SEO zacznie działać.

 

Google Ads jako narzędzie analityczne

 

W związku z tym, że na efekty działań SEO musimy czekać kilka miesięcy, wprowadzenie jakichkolwiek zmian nie będzie widoczne w przeciągu tygodnia. Tutaj z pomocą znów przychodzą reklamy płatne. Warto więc zasięgnąć wiedzy na temat tego, co oferuje kampania PPC.

Dzięki kampanii PPC, możemy sprawdzać jakie frazy opłaca się pozycjonować. Dowiemy się, które z nich są nie tylko popularne, ale faktycznie sprzedają. Jeśli fraza generuje duży ruch i tym samym większe koszty, ale nie prowadzi do pozyskania konwersji, warto zastanowić się nad jej pozycjonowaniem lub nad zmniejszeniem jej priorytetu.

 

Podsumowanie 

 

Połączenie SEO i kampanii PPC przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim wpływa na zwiększenie widoczności marki, co z kolei skutkuje większym ruchem na stronie. Analiza danych z obu źródeł, pozwala lepiej dobierać słowa kluczowe, które przynoszą najlepsze rezultaty. Wreszcie, dzięki synergii obu kanałów, możliwe jest lepsze zrozumienie preferencji i zachowań klientów. A przecież na tym najbardziej Ci zależy.

Sprawdź naszą ofertę na kampanie reklamowe online