Pewnie nie raz zastanawiasz się co zrobić, żeby Twoja kampania przyniosła zamierzony efekt. Brak klientów, a co za tym idzie przepalony budżet, to najbardziej frustrujący wynik każdej reklamy. Jednak o tym, że warto zaufać specjaliście, nie musimy przekonywać tych, którzy mają za sobą pozytywne doświadczenia współpracy z agencją.
Samo ustawienie kampanii z pewnością nie wystarczy, by zrealizować założony cel reklamowy. Dlatego w tym artykule dowiesz się, co zyskujesz, inwestując w profesjonalne przygotowanie Twojej kampanii.
Korzyści ze współpracy z agencją reklamową
Płacąc agencji, otrzymujesz kompleksowe wsparcie, które ma na celu zwiększyć widoczność marki Twojego sklepu, przyciągnąć nowych klientów oraz podnieść poziom sprzedaży online.
Istnieje wiele aspektów, trudnych do osiągnięcia samodzielnie lub wymagających większych zasobów i nakładów finansowych. Stąd bardziej opłacalne staje się sięgnięcie po profesjonalną pomoc. Poniżej wyjaśniam kilka z nich.
Dostęp do narzędzi i technologii
Jeśli planujesz kampanię samodzielnie, będziesz potrzebować profesjonalnych narzędzi marketingowych, a te bywają kosztowne. Dobra agencja reklamowa posiada dostęp do zaawansowanych programów analitycznych, monitorowania kampanii, czy też do projektowania grafiki. Ponadto, na bieżąco śledzi trendy, korzystając z najnowszych technologii, co pozwala klientom utrzymać się na bieżąco z dynamicznymi zmianami w marketingu. Koszty subskrypcji tych narzędzi dla firmy indywidualnej mogą być zbyt wysokie i nieopłacalne.
Ekspertyza specjalistyczna
Agencje reklamowe z reguły zatrudniają specjalistów z dziedzin, takich jak SEO, SEM, grafika, copywriting, czy analityka danych. Dzięki temu korzystają z różnorodnej wiedzy i doświadczenia. Wnikliwa analiza, jak również przemyślana kreacja graficzna i treści stanowią niezbędny wstęp do ustawienia kampanii na koncie reklamowym. W dalszej części, kompetentny zespół zadba o jej przebieg, stale monitorując efekty.
Posłuchaj: Jak zaplanować kampanię w Google Ads?
Elastyczność i skalowalność zasobów
Zatrudnienie specjalistów na etat w ramach firmy indywidualnej byłoby kosztowne i czasochłonne. Z kolei agencje reklamowe są w stanie dostosować swoje zasoby do bieżących potrzeb klienta. Warto także zaufać takiej agencji, która jest nie tylko doświadczona, ale potrafi też szybko zareagować na zmieniające się warunki rynkowe. Strategia marketingowa opracowana na podstawie celów reklamy jest nieefektywna, jeśli nie uwzględnimy w niej specyfiki branży. Wszystkie aspekty dotyczące przebiegu kampanii należy wyjaśnić na samym początku, jeszcze przed zawarciem umowy.
Optymalizacja budżetu reklamowego
Agencje mające doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu kampaniami online, mogą skuteczniej optymalizować budżet reklamowy, minimalizując straty i maksymalizując zwrot z inwestycji. Ze swojej praktyki wiem, że klienci przeprowadzający kampanie na własną rękę nie są w stanie osiągnąć takiego wyniku, jaki zapewni im doświadczona agencja. Poniższe przykłady przedstawiają jak zmieniła się liczba kupujących oraz przychody od momentu przejęcia przez nas konta reklamowego naszego klienta.
Sprawdź: Audyty kont reklamowych.
Badanie rynku i analiza konkurencji
Każda kampania internetowa powinna być poprzedzona zaawansowanym badaniem rynkowym oraz wnikliwą analizą konkurencji. Z tego względu, warto zaufać wiedzy specjalistów i udać się po wsparcie do doświadczonej agencji. Dzięki szczegółowym badaniom poznasz dokładny profil Twojego odbiorcy, co pozwoli wyeliminować ryzyko popełnienia błędu podczas opracowywania np. komunikacji marketingowej.
Szybkość wdrożenia kampanii
Agencje są w stanie szybko wdrożyć kampanie reklamowe, co może być kluczowe w dynamicznym środowisku e-commerce. Mając odpowiednie zasoby i możliwości techniczne, mogą szybko reagować na zmiany w otoczeniu rynkowym, dostosowując strategie marketingowe do nowych warunków. Z kolei samodzielne przygotowanie i wdrożenie skutecznej kampanii wymaga poświęcenia dużej ilości czasu na naukę, a następnie zdobycia doświadczenia.
Świadomy przekaz kampanii
Często zdarza się, że osoby ustawiające kampanię na własną rękę, wybierają mało skuteczne frazy kluczowe. Zapominają o perspektywie użytkownika, który zazwyczaj nie zastanawia się długo nad wpisaniem paru słów w wyszukiwarce. I tak na przykład, rodzic umawiający wizytę u dentysty dla swojego dziecka szybciej wpisze frazę “dentysta dla dziecka Katowice”, niż na przykład “stomatologia dziecięca”. Warto wziąć to pod uwagę, wybierając słowa kluczowe dla wyświetleń reklamy. Ponadto, tworząc kampanię, bardzo ważny jest precyzyjny przekaz, dostosowany do specyfiki danej branży. Stąd warto oddać ją doświadczonemu specjaliście, który pokieruje skuteczną i spersonalizowaną komunikację, opartą o pozytywny wizerunek, godnej zaufania marki.
Sprawdź: Nasza obsługa kampanii online dla Łódzki Klaster ICT
Umiejętność analizy danych i raportowania
Uruchomieniu kampanii powinna towarzyszyć analiza danych związanych z transakcjami, koszykami zakupowymi, konwersjami i innymi kluczowymi wskaźnikami dotyczącymi działania e-sklepu. W tym celu, nieoceniona staje się pomoc Google Analytics 4 – bezpłatnego narzędzia, które odpowiada za monitorowanie i analizowanie ruchu na stronach internetowych oraz w aplikacjach. Niemniej, aby korzystanie z GA4 przynosiło korzyści, potrzebna jest umiejętność wyciągania odpowiednich danych i następnie składania ich w regularne raporty z wnioskami dotyczącymi efektywności kampanii. Samodzielne korzystanie z GA4 jest nieskuteczne bez posiadania odpowiednich kompetencji, zaś zlecenie pracy freelancerowi okaże się bardziej kosztowne względem skorzystania z usług agencji, która posiada wewnętrzne zasoby.
Sprawdź: Kampania Google Ads w oparciu o Performance Max z prawie 50% wzrostem sprzedaży
Redukcja ryzyka
Agencje reklamowe ponoszą odpowiedzialność za skuteczność swoich działań, co zmniejsza ryzyko dla klienta. Jeśli prowadzisz samodzielną kampanię, ewentualne niepowodzenia mogą okazać się dla Ciebie kosztowne.
Ustalając strategię marketingową zastanów się, czy obecne zasoby i kompetencje powalają Ci samodzielnie stworzyć kampanię reklamową online. Jednak na bazie wieloletniej współpracy z klientami wiem, że nie warto konfrontować braku doświadczenia z reklamą internetową, gdyż kończy się to zazwyczaj przepaleniem swojego budżetu. Warto w zamian zainwestować w pomoc ze strony specjalistów.
Jeśli potrzebujesz wsparcia dla swojej reklamy sprawdź naszą ofertę na kampanie reklamowe online.