Z końcem lipca 2024 nastąpi zakończenie wsparcia dla wersji Shopware 5, którą zastąpiła Shopware 6. To ostatni dzwonek na zmigrowanie systemu e-commerce do najnowszej wersji. Sprawdź na co zwrócić uwagę i czym grozi brak podjęcia decyzji na czas.  

 

Przed czym chroni migracja Shopware? 

 

Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę, że świat sprzedaży online opiera się o potrzebne zmiany, dzięki którym Twój e-sklep rozwija się w bezpiecznym środowisku. Zaimplementowanie nowej wersji Shopware’a nie jest obowiązkowe, jednak wiążące pod kątem zadbania o prawidłowe działanie systemu. Nie przeprowadzając migracji, narażasz swój e-commerce, odsłaniając wrażliwe dane, podatne na ataki hackerów. Nie działając w najbliższym czasie, robisz to na własną odpowiedzialność. 

Poza kwestią bezpieczeństwa pojawia się także wątek aktualizacji. 

Dbając o doświadczenia zakupowe klienta, każdy e-sklep powinien wdrażać nowe funkcjonalności, które usprawnią proces zakupowy. Wraz z przejściem na system Shopware 6 możesz liczyć na wsparcie producentów wtyczek w ich najnowszej wersji. Pozostając przy Shopware 5, Twój e-commerce przestanie się rozwijać, co będzie rzutować na przyszły współczynnik konwersji.  

Poza tym, Shopware 6 wyróżnia się intuicyjnym i wygodnym w obsłudze systemem CMS, dzięki któremu łatwiej zarządzać sklepem z poziomu administratora. Poniżej zobaczysz znaczące różnice:

O czym należy pamiętać przed migracją na Shopware 6?  

 

Przed zainstalowaniem Shopware 6 należy sprawdzić, czy serwer spełnia wymagania systemowe.  

Sama migracja z Shopware 5 na Shopware 6 jest prostym procesem, czasowo uzależnionym od liczby sprzedawanych produktów. Konfiguracja sklepu zostanie przeniesiona za pomocą API i specjalnego pluginu.  

Przed migracją przemyśl, z jakich funkcjonalności obecnie korzystasz w swoim e-sklepie. Wielokrotnie zdarza się, że nasi klienci finalnie przestają używać dodatkowych modułów. Dlatego też sprawdzamy, czy wszystkie zaimplementowane dotąd pluginy będą konieczne do wdrożenia na nowej wersji. Z praktyki Media4U, podczas spotkań, klienci często zyskują świadomość na temat tego, że „mniej znaczy więcej” i decydują się na redukcję niepotrzebnych funkcjonalności.  

Przed migracją zespół projektowy zbada również jak bardzo rozbudowany jest system, w tym z jakich korzysta funkcjonalności. Pozwoli to przyjąć indywidualny plan przeprowadzenia procesu migracji. Poza tym, zespół projektowy sprawdzi, czy funkcjonalności, które są migrowane, są dostępne w nowej wersji i ewentualnie zaproponuje ich dopisanie.  

Przeczytaj: Shopware doceniony w prestiżowym raporcie The Forrester Wave! 

 

Po migracji, czas na testy! 

 

Przeprowadzenie testów regresji zapobiegnie błędom powstałym w procesie migracji systemu.  

Konfiguracja zawsze wymaga sprawdzenia. Niezależnie od tego, czy zmigrowała się automatycznie, czy wymagała wcześniejszego zmapowania. Nasi testerzy zadbają o poprawność implementacji. 

Manualnego zmapowania wymagają wszystkie dodatkowe funkcjonalności z pluginów. W swojej dokumentacji, Shopware szczególną uwagę zwraca na:  

  • Metody płatności
  • Standardowa metoda płatności
  • Zwroty grzecznościowe
  • Czas dostawy
  • Standardowy czas dostawy 

W Shopware 6 został wprowadzony zaawansowany konstruktor reguł (Rule Builder), którego nie posiada Shopware 5. Dzięki temu narzędziu możemy zautomatyzować wiele procesów. Podczas fazy testów sprawdzimy czy nowe reguły działają poprawnie. Na przykład: Ceny przy zakupie wielu sztuk lub promocje na dostawę powyżej danej kwoty. 

Testy są niezbędną częścią procesów, w ramach których zachodzą jakiekolwiek zmiany systemu. Decydując się na współpracę z agencją, zadbasz o niepominięcie tego końcowego etapu.  

 

Podsumowanie  

 

Jeśli chcesz zapoznać się z pełną dokumentacją migracji systemu na wersję Shopware 6, znajdziesz ją, klikając tutaj. Pamiętaj, że zakończenie wsparcia Shopware 5 mija już niebawem, my zaś chętnie pomożemy Ci wskoczyć na kolejny level! Skontaktuj się z nami i zadbaj o przyszłość swojego e-commerce.  

Sprawdź: Która wersja Shopware najlepiej spełni oczekiwania Twojego e-commerce?