Lookbooki pełnią funkcję portfolio lub katalogu nowej kolekcji, ale są tez świetnym narzędziem, aby przyciągnąć nowych klientów. W jaki sposób? Największą rolę odgrywa tutaj pozytywne doświadczenie użytkownika, które w coraz większym stopniu przesądza o decyzji zakupowej.

Mówi się, że tylko 25% sprzedaży stanowi sam produkt. Reszta to doświadczenie zakupowe, jakie kreujesz.

Za powyższą tezą przemawia popularność zakupów w social mediach. Określony styl życia staje się osią promocji marki. Emocje – to właśnie one sprzedają Twoje produkty (szczególnie, jeśli działasz w branży modowej), a stworzenie lookbooka najnowszej kolekcji pomoże Ci nawiązać oczekiwaną więź z użytkownikami.

Czym jest lookbook?

Przed erą e-commerce lookbooki funkcjonowały w postaci tradycyjnego, drukowanego magazynu, a każdy kolejny nakład prezentował najnowszą kolekcję. Warto więc pomyśleć o lookbooku jak o namiastce magazynu modowego. Obecnie większość lookbooków działa online i jest dostępna na stronie internetowej marki. Zazwyczaj jest to nieskomplikowany kolaż zdjęć, ale zdarzają się wersje bardziej kreatywne, a nawet interaktywne. Większość lookbooków znajduje się bezpośrednio w witrynie, co pozwala na rozszerzenie marketingu za pośrednictwem aplikacji mobilnej, mediów społecznościowych czy mailingu.

Stwórz lookbook swojej kolekcji w Cartalo

Istnieje kilka sposobów na to, aby włączyć lookbooki do strategii marketingowej sklepu. Łatwo konfigurowalny moduł lookbooków na platformie Cartalo, pomoże Ci bez trudu tworzyć zestawienia swoich produktów w efektownych stylizacjach, które odzwierciedlają ideę marki. Dzięki temu nawiążesz silne relacje z użytkownikami.

1. Zainspiruj swoich klientów

Kupujący są w stanie obejrzeć każdą rzecz z osobna na podstronach produktowych sklepu, ale to lookbook pokaże Twoją kolekcję jako całość.

Dzięki kompozycji stylizowanych zdjęć możesz wykreować pełny „look”, na różne okazje lub z wybranym motywem przewodnim. Twój lookbook podpowie klientom, jakie elementy można nosić razem i w jaki sposób efektownie je zestawić.

Sukienki, spodnie, bluzki, odzież wierzchnia, obuwie, akcesoria, a nawet biżuteria – lookbook to coś więcej niż tradycyjna prezentacja Twoich produktów. To przewodnik po całej kolekcji, zbiór inspiracji i poradnik stylu w jednym. Większość lookbooków powstaje na białym tle, aby skupić uwagę na stylizacji. Jeśli chodzi o estetykę – minimalizm i wrażenie spójności stanowią solidną podstawę nie tylko do wyróżnienia się w tłumie, ale także do zdobycia lojalności klientów.

2. Podziel się historią Twojej kolekcji

Podziel się historią kryjącą się za Twoimi kolekcjami. Lookbook zawierający elementy storytellingu buduje lojalność i zaufanie – dwie rzeczy, których nie możesz kupić, a są ściśle związane z sukcesem Twojej marki. Świetna kolekcja to nie przypadkowy wybór ubrań, ale stojąca za nią idea lub sezonowy motyw przewodni. Klienci będą chcieli usłyszeć historię Twojej kolekcji – w Cartalo umożliwiają Ci to moduły tekstowe, który możesz dodawać i edytować, tworząc spójną kompozycję zdjęć i treści.

3. Buduj świadomość marki

Regularnie aktualizuj swoją ofertę produktową, tworząc nowe lookbooki, które pokażą ewolucję marki. Najpopularniejsze jest udostępnianie nowego zestawu zdjęć z każdym nowym sezonem, ale możesz kategoryzować swoje lookbooki na różne sposoby, na przykład według grup produktów na różne okazje. Bądź kreatywny w tworzeniu opisów produktów. Postaw na intrygującą treść, ale ogranicz ją do minimum. Opisy powinny przekazywać esencję Twojej kolekcji.

4. Zaangażuj kupujących

Aby w pełni wykorzystać potencjał lookbooków, upewnij się, że Twoje zdjęcia są najwyższej jakości. Nie ograniczaj się, możesz dodać tradycyjny zbiór zdjęć produktowych, które już posiadasz lub możesz je edytować np. w programie do tworzenia kolaży i uzyskać nowoczesny lookbook jak z Instagrama. Styl i docelowy wygląd lookbooka będzie determinować pułap cenowy Twoich produktów oraz określoną grupą odbiorców marki.

Dopasowany przekaz przyciągnie użytkowników do strony produktowej, a następnie zachęci ludzi do dzielenia się treściami lub do zapisu na listę mailingową.

5. Zwiększaj sprzedaż

Dzięki lookbookom zauważysz wzrost sprzedaży nie tylko dlatego, że zapewnisz doskonałą w odbiorze zawartość, która stanowi rozwinięcie stron produktowych, ale także ze względu na fakt, że sprzedajesz kompletny „look”, a nie tylko pojedynczy produkt. Inspirując się zakupami w social mediach, możesz skrócić ścieżkę zakupową i oznaczyć zdjęcia nazwą oraz ceną, a także ustawić przekierowanie do karty produktowej.

Poprawnie zaimplementowany w Twojej domenie lookbook może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie, stanowiąc wsparcie dla SEO. Upewnij się, że lookbook jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania. Uzupełnij słowa kluczowe i umieść je w meta opisach, tagach tytułowych, nagłówkach i adresach URL.

Zobacz, jak łatwo możesz stworzyć lookbook w CMS-ie Cartalo.

W CMS-ie swojego sklepu wybierz moduł „Zawartość” i rozpocznij tworzenie lookbooka, dodając nową stronę tekstową.

Nazwij swój lookbook np.: Wiosna lato/2020.

 

Teraz możesz dodać wybrane zdjęcia i wypełnić pola tekstowe atrakcyjnymi opisami.

Wszystkie zdjęcia dopasujesz do odpowiedniej wielkości za pomocą narzędzia „Przytnij”.

Uzupełnij dane SEO. Ta sekcja wspiera pozycjonowanie Twojego sklepu.

Opublikuj swój lookbook ręcznie lub ustaw datę i godzinę w harmonogramie publikacji, aby zaplanować publikację automatyczną.

W każdej chwili masz możliwość podglądu kompozycji zanim ją opublikujesz i dowolnej edycji każdego elementu po opublikowaniu lookbooka.

Szukasz nowej platformy e-commerce? Dzięki Cartalo wygodnie zarządzasz swoją sprzedażą online, bo wszystko czego potrzebujesz znajduje się w jednym, funkcjonalnym panelu CMS: przetwarzanie zamówień i zwrotów, sprawna obsługa klientów, tworzenie raportów analitycznych i wiele więcej.

Zobacz nasze realizacje