Ile trwa wdrożenie sklepu B2B?
Uruchomienie platformy B2B zajmuje od kilku do kilkunastu miesięcy. Czas ten jest uzależniony od różnych czynników:
1. Analiza przedwdrożeniowa
Proces uruchomienia platformy powinien być poprzedzony analizą przedwdrożeniową. W zależności od złożoności funkcjonalności i poziomu zaawansowania rozwiązań informatycznych dla Twojego sklepu B2B zwykle czas realizacji może wynieść od kilku do kilkunastu tygodni.
2. System dedykowany czy ogólnodostępne oprogramowanie e-commerce
W zależności od faktu, czy wybierzesz rozwiązanie „szyte na miarę” pod Twój biznes, czy też biznes w miarę możliwości „dopasujemy” do dostępnych na rynku platform e-commerce, może to wpłynąć na czas przygotowania serwisu B2B.
3. Oferta produktowa
Im większa oferta produktowa w serwisie i potrzeba jej parametryzacji kierunkowania dla różnych grup klientów, tym większa konieczność zaimplementowania bardziej skomplikowanych mechanizmów. Przykładem mogą być różnego rodzaju konfiguratory produktu, czy narzędzia do ich personalizacji (np. kolorystyka, indywidualne elementy graficzne). Bez wątpienia wpłynie to na wydłużenie czasu tworzenia sklepu. Szeroka oferta produktowa to również potrzeba wzięcia pod uwagę ewentualnych złożonych integracji serwisu z innymi systemami informatycznymi, takimi jak ERP, WMS, czy PIM.
4. Polityka sprzedażowa i obsługi klienta
Na wydłużenie czasu wdrożenia e-commerce może wpłynąć również poziom złożoności planowanej dla Klientów B2B polityki sprzedażowej. Chodzi o personalizowane cenniki, systemy rabatowania czy programy lojalnościowe.
5. Rynek krajowy/zagraniczny
Obsłużenie sprzedaży B2B na rynkach zagranicznych to dodatkowy element wpływający na czas wdrożenia serwisu. W przypadku sprzedaży zagranicznej konieczne będzie wzięcie pod uwagę specyfiki rynków dot. np. wersji językowych, przepisów fiskalnych, logistyki, obsługi płatności i dostaw.