Reklama odgrywa ważną rolę w promocji sklepu e-commerce. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, warto jednak zweryfikować budżet marketingowy potrzebny, aby kampania internetowa była jak najbardziej skuteczna. Wiele osób zastanawia się jak prawidłowo określić budżet reklamowy, aby inwestycja przyniosła zamierzone efekty i zwróciła się w stosunkowo krótkim czasie.

Dzięki efektywnej inwestycji w reklamę zwiększysz świadomość marki, dotrzesz do nowych klientów i skutecznie zachęcisz ich do zakupu produktów/usług.

Co jednak w sytuacji, kiedy jesteś na początku drogi i posiadasz mały budżet a wiesz, że jakościowa kampania promocyjna może być kluczem do sukcesu? Czy kampania internetowa jest w stanie przynieść jakikolwiek zwrot z inwestycji?

W artykule skupimy się na kampanii Google Ads. Znajdziesz w nim praktyczne wskazówki i dowiesz się:

  • Czy niskie wydatki reklamowe mogą przynieść efektywność reklamy internetowej?
  • Co należy robić, aby zwiększyć skuteczność kampanii?

Sprawdźmy, jak optymalizować kampanie Google Ads przy niskim budżecie i zwiększać zwrot z inwestycji, jakim jest sprzedaż.

 

Reklamy o ograniczonym budżecie a cele marketingowe

 

Media społecznościowe, czy blog firmowy to niezbędne elementy kreowania wizerunku firmy na zewnątrz. Jednak w obecnym czasie trudno budować markę tylko w obrębie marketingu organicznego. Konkurencyjność na rynkach wzrasta, zatem promocja powinna odbywać się również za pomocą płatnej reklamy.

Dzisiejszy koszt pozyskania klienta jest na wysokim poziomie, przez co znacząco podnosi wysokość budżetu, który należy przeznaczyć na działania reklamowe. Wydatki marketingowe, które kiedyś traktowane były jako dodatkowe źródła kosztów, aktualnie są włączane w budżet strategiczny, docelowo kierowany na zwiększenie sprzedaży.

Przy zakładanym budżecie reklamowym, warto określić możliwości dotarcia do odbiorców. Mniejsze firmy, które nie dysponują odpowiednio dużym budżetem, nie mają pewności czy poniesione koszty przełożą się na rentowność działań reklamowych.

Jednak, czy to oznacza, że reklamy Google Ads są dedykowane tylko klientom z grubym portfelem? Zdecydowanie nie. Niewielki budżet nie musi przekreślać szans na zrealizowanie skutecznej kampanii reklamowej.

Stosując się do kilku podstawowych zasad, możesz podnieść skuteczność reklamy z kampanii Google bez konieczności przeznaczania na ten cel zawrotnej kwoty.

 

Ustal cel kampanii

 

Dowiedz się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć, prowadząc działania reklamowe. Czy nastawiasz się na sprzedaż, czy może zależy Ci na budowaniu świadomości marki, z którą chcesz docierać do nowych klientów? Alokacja budżetu będzie o wiele prostsza i znacząca po dokładnym określeniu celu kampanii reklamowej.

 

Zadbaj o stronę internetową

 

Pamiętaj, że nawet najlepiej zoptymalizowana kampania nie pomoże Ci uzyskać zamierzonego efektu, jeśli nie zadbasz o czytelną, responsywną i przejrzystą stronę www.

Jeśli uważasz, że zwiększanie budżetu to jedyna recepta na lepsze wyniki kampanii Ads, w takim razie jesteś w błędzie. Dobrze przygotowana strona docelowa powinna spełniać zasady UX, które zakładają łatwą ścieżkę zakupową i przyjazny layout. To ona generuje zainteresowanie i wpływa na decyzyjność odbiorcy.

 

Skup się na kluczowych produktach, nie reklamuj całej oferty

 

Jeśli masz niewielki budżet marketingowy, postaraj się określić, które produkty skutecznie przyciągną uwagę odbiorców. Jeśli skupisz się na promowaniu części produktów czy usług ze swojej oferty, jesteś w stanie zminimalizować koszty reklamy. Zastanów się zatem nad węższym przekazem, który sprecyzuje Twoją grupę docelową.

Dobrym sposobem jest klasyfikacja oferty np. ze względu na sezonowość. Dzięki temu skupiasz się na najbardziej marżowych produktach. Jeśli posiadasz np. akcesoria do ogrodu, z pewnością bardziej trafne okaże się włączenie kampanii w okresie wiosenno-letnim, aniżeli jesienno-zimowym.

 

Działając lokalnie, trafiaj lokalnie do swoich odbiorców

 

Nie nastawiaj się na klientów tam, gdzie ich nie ma. Jeśli działasz na terenie jednego województwa, kampania promocyjna powinna obejmować głównie ten obszar. Weź przy tym pod uwagę specyfikę swojej branży. Badając wyniki sprzedaży, będziesz wiedzieć m.in. gdzie docierać, aby inwestycja w reklamę zwróciła się z nawiązką.

 

Poznaj swoją konkurencję i wyróżniaj się na tle innych marek

 

By zwiększyć skuteczność reklamy, skup się na unikatowych cechach swojego produktu. Co takiego posiada, że powinien trafić w ręce Twoich klientów? Komunikuj o tym, budując przekaz na podstawie emocji. Często pomocny okazuje się storytelling. Opowiedz ciekawą historię, dzięki czemu zyskasz zainteresowanie odbiorcy. Takie podejście jest niezbędne, zwłaszcza w branżach o dużej konkurencyjności. Podkreśl, co wyróżnia Twoją małą firmę. Być może jest to kompleksowa obsługa, serwis gwarancyjny, koszty dostawy albo możliwość zakupu w sklepach stacjonarnych?

Działasz na rynku wyposażenia wnętrz? Pokaż, jak dobrze jest spędzić wspólny poranek, otaczając się przyjemną przestrzenią.

Mówiąc o korzyściach, jakie klient może zyskać, pozostaw w nim pozytywne odczucia względem produktu. To sprawi, że Twoje działania marketingowe opierające się na dostosowanych do potrzeb odbiorców treściach reklamy będą nienachalne oraz staną się podstawowym elementem skutecznej kampanii reklamowej.

 

Pomyśl o rozbudowanych słowach kluczowych

 

Wpisując w wyszukiwarce „sukienka na lato”, z pewnością wyświetlą się kampanie produktowe największych marek odzieżowych. Jeśli chcesz, aby działania Google Ads przyniosły efekt i korelowały z mniejszym budżetem, postaw na rozbudowane słowa kluczowe. Typowe frazy, ustawiane w kampaniach wielokrotnie, sprawdzą się przy tych, z większym budżetem reklamowym. Chcąc efektywnie docierać do klienta bez konieczności zwiększania budżetu Google, zoptymalizuj słowa wyszukiwania, dzięki czemu zyskasz większą widoczność swojej oferty. Twoje klientki stawiają na naturalne materiały? Być może wpisują w wyszukiwarkę „jasna sukienka na lato z lnu”. Prowadząc działania reklamowe, warto postawić na takie słowa kluczowe, które rzeczywiście użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę — to pomoże zmniejszyć koszt konwersji i sprawi, że skuteczność kampanii będzie większa.

 

Postaw na remarketing

 

Kieruj kampanię do poznanych już użytkowników, którzy znają Twoją markę. Weź pod uwagę fakt, iż użytkownik, który zobaczy Twoją reklamę, nie oznacza, że od razu na nią zareaguje. Choć jako reklamodawca poniesiesz koszt kliknięcia Twojego potencjalnego klienta w reklamę, to konwersja może przydarzyć się innym razem.

Pomyśl, jak często wyświetlają Ci się reklamy podczas krótkiej przerwy w pracy? Czy od razu dokonujesz zakupu? A może wrócisz na stronę sklepu później, kiedy już zapamiętasz nazwę marki, której oferta Cię zainteresowała? Wyobraź sobie, że idziesz na spacer z dzieckiem. Podczas krótkiej drzemki malucha zobaczysz reklamę, ale nie zdążysz już kupić wybranego produktu, ponieważ musisz wracać do domu. Twój czas reakcji na reklamę może się wydłużyć nawet do wieczora. Tworzysz newsletter? Nie zapomnij skierować przekazu do osób, dla których prowadzisz działania mailingowe.

Warto przypominać o marce. Dzięki temu masz szansę zwiększyć liczbę konwersji i tym samym zmniejszyć udział kosztu reklamy w końcowych wynikach kampanii.

 

Optymalizuj i analizuj swoje kampanie reklamowe

 

Najważniejsze to być z kampanią na bieżąco 🙂 Dlatego przede wszystkim badaj słowa kluczowe i wykluczaj te, które nie przynoszą zamierzonego efektu. Czasem lepiej zachować kilka fraz, które rzeczywiście konwertują i przekładają się na efektywność kampanii niż zwiększać wydatki reklamowe na nietrafione konwersje.

Ciągła analiza pozwoli Ci optymalizować ustawienia na koncie reklamowym. Z kolei dzięki optymalizacji kampanii Google będziesz w stanie łatwiej ulokować swój budżet reklamowy.

A co jeśli sztywny budżet reklamowy danej kampanii okazuje się zbyt mały? W ramach optymalizacji testuj różne formy reklamy i porównuj wyniki kampanii reklamowej. Warto także zaufać inteligentnym rozwiązaniom, jakim jest m.in. kampania Performance Max. Technologia AI podpowiada Twoją kampanię użytkownikom, którzy najprawdopodobniej będą nią zainteresowani. Dzięki temu minimalizujesz ryzyko popełnienia błędu i zwiększasz liczbę wyświetleń reklamy oraz szansę na szybkie dotarcie do grupy docelowej.

Podsumowanie

 

Jak widać odpowiednia strategia, optymalizacja i strategicznie planowanie następnych ruchów może okazać się kluczem do osiągnięcia rezultatów. Mimo ograniczonego budżetu reklamowego nadal można inwestować w reklamę Google Ads, co może przynieść korzyści dla mniejszych biznesów.

Jednak ze względu na niską wartość budżetu reklamowego, w działaniach marketingowych potrzeba dużo konsekwencji i cierpliwości. Na wyniki kampanii reklamowej z niskim budżetem najprawdopodobniej będzie trzeba poczekać dłużej, jednak regularne działania i planowanie mogą przynieść długoterminowe korzyści.

Choć mały budżet może stanowić wyzwanie, w rękach odpowiedniego specjalisty, dobrze poprowadzona kampania może zwiększyć rentowność działań reklamowych, a co za tym idzie, ruch i sprzedaż na stronie e-commerce. Dlatego, jeśli uważasz, że Twoja kampania potrzebuje wsparcia, zgłoś się do nas po darmowy audyt, w ramach którego sprawdzimy, jak możesz zwiększyć efektywność kampanii, mając określoną wartość budżetu reklamowego w ramach swojego konta Google.

Przeczytaj również: Kampania Google Ads dla Castlock