Media4U dołączyło do Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Tym samym znalazło się w gronie
350 firm, stosujących praktyki budowania otwartej relacji
z kandydatem.

Program „Przyjaznej Rekrutacji” powstał w czerwcu 2013 roku. Zainicjowany potrzebą zmian, przedstawia wartości przyświecające budowaniu dobrego wrażenia kandydatów. Na stronie internetowej przyjaznarekrutacja.pl znajdują się dane odnoszące się do doświadczeń aplikujących o pracę. Jak można przeczytać 68% kandydatów uważa, że pracodawcy nie dbają o przyjazne warunki procesu rekrutacji. Jednocześnie 64% firm informuje o wyniku przebiegu rekrutacji tylko osoby zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Kandydaci natomiast oczekują feedbacku, niezależnie od uzyskanego wyniku. Jak się okazuje stanowią oni 77% wszystkich badanych. W efekcie zamykają się na firmę, przedstawiając na jej temat negatywne opinie oraz dzielą się przykrym doświadczeniem z innymi. To z kolei nie wpływa dobrze na reputację firmy.

Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wychodzi naprzeciw nieefektywnej relacji na linii kandydat-pracodawca. Na pierwszym miejscu stawia komfort aplikującego, skupiając się na Candidate Experience, czyli sumie wrażeń i emocji, które kandydat przeżywa przed, w trakcie i po zakończeniu procesu rekrutacji. Co ważne, dla firm kierujących się przyjaznym stosunkiem w relacji z kandydatem, komunikacja ma szeroki zakres. Zaczyna się od publikacji ogłoszenia o pracę, a kończy się na onboardingu pracownika.

Przyjazne kandydatom firmy stosują się do kodeksu, który zakłada m.in. otwartość komunikacji, zaangażowanie w relację z kandydatem, dbałość o dobry przepływ informacji tak w firmie, jak i w procesie rekrutacji, zachowanie poufności danych oraz kierowanie się szacunkiem w relacji z kandydatem.

W Media4U kodeks Przyjaznej Rekrutacji przekuwany jest w praktykę. Sam proces rekrutacyjny opiera się na prostych i założeniach, tak aby skrócić czas oczekiwania aplikujących. Kiedy kandydat otrzyma zaproszenie na rozmowę, po niej może spodziewać się zadania weryfikującego jego umiejętności. Niedługo po tym otrzymuje wiadomość, czy otrzymał pracę, czy też nie. Niezależnie od wyniku rekrutacji, kandydaci zawsze otrzymują tu pomocny feedback, który pozwoli im ocenić swoje możliwości z perspektywy dalszego rozwijania swojej ścieżki zawodowej. Firma natomiast nie zamierza się zatrzymać i stale podnosi kompetencje w zakresie zarządzania procesami rekrutacji.

„To, na co stawiamy podczas prowadzenia rozmów rekrutacyjnych to przyjazna atmosfera. Zależy nam, żeby niepotrzebnie nie dokładać stresu naszym Kandydatkom i Kandydatom – perspektywa zmiany pracy sama w sobie potrafi dostarczyć wystarczająco dużo emocji ? Spotkanie rekrutacyjne jest dla nas okazją, żebyśmy lepiej poznali aplikującą do nas osobę, ale równie ważne jest to, żeby nasz Kandydat/ka mogli dowiedzieć się więcej o naszej firmie – jak wygląda standardowy dzień pracy, z jakimi wyzwaniami się obecnie mierzymy, na co stawiamy w biznesie itd. Takie wzajemne poznanie się może przebiegać skutecznie jedynie w atmosferze opartej na szczerości, szacunku i zaufaniu. Czyli właśnie podczas Przyjaznej Rekrutacji” – mówi Magdalena Czapska, HR Manager.

W Media4U najważniejsi są ludzie. To w końcu ich doświadczenia kształtują atmosferę w firmie. Cechuje ich wzajemny szacunek i otwartość. Różnorodność natomiast traktowana jest jako niezbędny element dobrej współpracy, w której tak samo ważny jest każdy punkt widzenia. Ceniona jest również wysoka elastyczność, która na trwałe zapisała się w codziennej pracy.

„Moje odczucia jeżeli chodzi o rekrutację są bardzo pozytywne. Wszystko było bardzo jasno przedstawione. O wszystkim byłam informowana na bieżąco. (Kto dzwoni, skąd, po co, jakie dokumenty komu i do kiedy dostarczyć.) Pierwszego dnia pracy zostałam zapoznana z tym kto jest za co w firmie odpowiedzialny, czym się zajmuje i do kogo mogę się udać z jakim problemem oraz w jakim miejscu w biurze mogę tę osobę znaleźć. Czułam się mega zaopiekowana, z resztą nadal czuję, otrzymuję mnóstwo zrozumienia, wsparcia i pomocy od kolegów i koleżanek nie tylko z mojego działu”. Na początku bazując na moich poprzednich doświadczeniach bardzo się denerwowałam i wmawiałam sobie, że za wolno się uczę, że wszystko powinno być na już! Przez co sama stworzyłam sobie „bańkę stresu”. Jak się szybko okazało było to zupełnie niepotrzebne, wyniesione z poprzedniej pracy negatywne doświadczenie. Tutaj rzeczywiście mam przestrzeń do tego, aby na spokojnie zapoznawać się z nowymi dla mnie rzeczami, a jak czegoś nie wiem to śmiało mogę pytać. To jest mega ważne, aby pracować w atmosferze wsparcia i pomocy. Będąc tutaj wiem, że nawet jak trafiają mi się tematy trudne to zawsze mam się do kogo zwrócić o pomoc i zostanie mi ona udzielona. Cieszę się, że trafiłam do takiego miejsca”. – mówi Jolanta Goździk, stażystka w dziale QA.

„Ja mam bardzo pozytywne odczucia. Po pierwsze kontakt mailowy bądź telefoniczny z kadrami. Paulina – przemiła osoba. Odpowiadała na pytania rzeczowo i konkretnie. Co do samej rekrutacji ze Specjalistą również mam bardzo pozytywne odczucia. Rekrutacja przebiegała w miłej atmosferze. Później oprowadzanie po biurze, poznawanie osób pracujących w firmie- dla mnie dodatkowy plus za to, bo nie w każdej firmie jest to praktykowane :)” – mówi Magdalena Jelińska, Junior Quality Assurance Engineer.

„Podobało mi się to, że od razu przeszliśmy na „Ty”, a nie wszędzie tak jest. Podczas rozmowy panowała miła i luźna atmosfera, czułem jakby odbywała się w kuchni przy herbacie. Do firmy trafiłem, ponieważ poprzedni kandydat zrezygnował z oferty zatrudnienia. W czasie rekrutacji zespół HR udzielił mi wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Szczególnie doceniam, że podczas rekrutacji pytano mnie o mój mindset, a nie o definicje, co uważam za właściwe” – mówi Artur Grabowski, Scrum Master.

„Bardzo pozytywnie wspominam moją rekrutację do Media4U. Na początku otrzymałam miły telefon, po którym zostałam zaproszona do wykonania zadania rekrutacyjnego. Następnie czekała na mnie rozmowa online, na której zaskoczył mnie zupełny brak sztampowych pytań. Bardzo doceniłam to, że nie musiałam udzielać oczywistych odpowiedzi. Sam przebieg rozmowy minął mi w bardzo przyjemnej atmosferze. Pomimo mojej aplikacji na staż, nie czułam się oceniana, a traktowana jak „równy z równym”. To właśnie wtedy poczułam dużą chęć podjęcia współpracy ? W tym miejscu nie mogę nie wspomnieć o budowaniu przez Media4U dobrych relacji z kandydatem. Podczas rozmowy dowiedziałam się, że niezależnie od wyniku, otrzymam informację zwrotną do konkretnego dnia w następnym tygodniu. Po tym już dowiedziałam się (również telefonicznie), że otrzymałam staż. Od jego rozpoczęcia nie minęło wiele czasu, ale ja już czuję, że mogę polegać tu nie tylko na doświadczeniu, ale przede wszystkim serdeczności innych pracowników. Fakt, iż zostałam oprowadzona po biurze również dodał mi więcej odwagi do komunikacji wewnątrz agencji. Bardzo się cieszę, że mogę być częścią tak przyjemnego miejsca pracy ?” – mówi Izabela Borkowska, Junior Marketing Specialist.

 

To co, jesteście zainteresowani pracą w Media4U? Zapraszamy na stronę https://www.media4u.pl/kariera