Zakupy „bez wychodzenia z domu” na stałe wpisały się w trendy zachowań konsumenckich, stając się wysoko cenioną alternatywą dla tradycyjnej sprzedaży. Za rozkwit rynku e-commerce uznajemy czas pandemicznych obostrzeń, a obecnie w dalszym ciągu jesteśmy świadkami jego prężnego rozwoju. 

Naprzód wysuwają się coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, które oferują systemy e-commerce. Wśród nich na czołowym miejscu plasuje się Shopware, platforma open-commerce, skierowana dla firm każdej wielkości. Oprogramowanie zaimplementowało już ponad 186 000 e-sklepów i wszystko wskazuje na to, że liczba ta będzie się tylko powiększać. Niemiecki producent pozostaje numerem 1 w kraju, dynamicznie rozwijając swoją sprzedaż za granicą. Według raportu “E-commerce Market Germany 2023” Shopware jest pierwszym dostawcą oprogramowania, zajmując 12,2% rynku.  

W przewidywaniach na 2024 rok, Shopware utrzyma swoją silną pozycję, wyprzedzając graczy takich jak Magento, BigCommerce, czy Shopify.  

 

Zalety korzystania z platformy open source

 

Shopware jest platformą, bazującą na oprogramowaniu typu open source. Dzięki temu dostarcza globalnej społeczności możliwość rozwijania swojego systemu w zależności od potrzeb biznesowych.  W przypadku platformy Shopware, każda nowa funkcja wprowadzona do serwisu może zmieniać się w miarę postępu projektu. Producent oprogramowania bierze tu pod uwagę nie tylko dynamikę pracy zespołu, ale również nieuniknioną rotację pracowników. Dzięki zastosowaniu rozwiązania open source zachowana zostaje płynność pracy i długofalowość efektów.  

 

API first – integracje e-commerce w oparciu o technologię headless

 

Technologia headless ecommerce pozwala oddzielić front-end, czyli warstwę zewnętrzną witryny od warstwy wewnętrznej, czyli back-endu. W tym układzie front-end i back-end są skomunikowane za pomocą API. Dzięki temu zastosowaniu, procesy zaplecza nadal działają płynnie podczas wprowadzania zmian w interfejsie. 

Dla prowadzenia biznesu online oznacza to przede wszystkim zmniejszenie strat wydajności serwisu. Poza tym można szybciej testować nowe połączenia i interfejsy, nie wpływając negatywnie na podstawową działalność firmy. Decydując się na headless ecommerce, producent Shopware wziął pod uwagę czynnik szybko zmieniającego się handlu elektronicznego oraz innowacje potrzebne do osiągania długoterminowego sukcesu.  

W ramach technologii z wykorzystaniem API, gotowy do wdrożenia jest także headless CMS. To rozwiązanie pomaga profesjonalnie zarządzać treścią bez konieczności wprowadzania zmian w zapleczu administracyjnym. Za pomocą jednego panelu możliwa jest wielokanałowa dystrybucja contentu, na dowolnym urządzeniu. To z kolei wpływa na zwiększenie świadomości marki i umożliwia łatwe dotarcie do klientów. 

 

AI dla e-commerce  

 

Shopware nie zatrzymuje się, pozostając pionierem wdrażania nowoczesnych technologii, które bazują na rozwiązaniach Sztucznej Inteligencji. W ubiegłym roku wypuścił zestaw funkcji o nazwie “Shopware Co-pilot”, które są dostępne dla klientów posiadających komercyjne wersje licencji. Ich głównym celem jest automatyzacja pracy, która dzieli się na obszary takie jak:  

  • Generowanie treści przez AI 
  • Wsparcie eksportu danych 
  • Klasyfikacja klientów oparta na sztucznej inteligencji 
  • Automatyczne przypisywanie słów kluczowych na podstawie obrazów 
  • Podsumowanie opinii klientów 
  • Spersonalizowane komunikaty 
  • Właściwości produktu generowane przy pomocy sztucznej inteligencji 
  • Tłumaczenie opinii klientów 

 Więcej na ten temat: AI dla e-commerce. Poznaj nowe rozwiązanie platformy Shopware 

  

Omnichannel & Multichannel

 

Omnichannel, czyli skomunikowanie ze sobą kanałów sprzedaży, znacznie ułatwia proces zakupowy klienta. Producent Shopware podkreśla, że zależy mu na jak największym uproszczeniu operacji biznesowych poprzez scentralizowane kanały sprzedaży i komunikacji. Rozwiązanie to nieodłącznie wiąże się ze zintegrowaniem narzędzi marketingowych z m.in. modułem zwrotów, czy social commerce. Wybierając strategię omnichannel z Shopware zwiększasz świadomość marki dzięki bezproblemowym zakupom, a integracja różnych kanałów umożliwia Ci dotarcie do klientów we wszystkich punktach styku. 

Z kolei multichannel zakłada handel wielokanałowy, w którym różne kanały sprzedaży działają niezależnie od siebie. W przypadku tej strategii, Shopware zapewnia oddzielną wtyczkę brickfox, dzięki której platforma łączy się z marketplace’ami i innymi platformami sprzedażowymi.  

Poznaj jak wdrożyliśmy sklep w oparciu o Shopware w 4 miesiące  

 

 Shopware dla B2B

 

Wychodząc naprzeciw wysokim potrzebom sektora B2B, Shopware przygotował innowacyjne, w pełni customizowane rozwiązanie.  

Osobny panel B2B Suite został opracowany w taki sposób, aby zautomatyzować i jak najbardziej ułatwić złożone operacje biznesowe. Zaawansowane funkcje B2B pozwalają dopasować sprzedaż do zmieniających się warunków rynkowych. Cena dostosowywana jest do klienta, uwzględniając w tym rabaty i oferty specjalne.   

Z B2B Suite możliwa jest opcja szybkiego zamawiania, która zwiększa prawdopodobieństwo powtórnego zakupu. Panel zapewnia także zarządzanie budżetem, zmniejszając koszty ogólne i utrzymania serwisu.   

Dzięki jednoczesnej złożoności narzędzia oraz dostosowania go do indywidualnych potrzeb platformy, B2B Suite pozwala we własnym tempie rozwijać e-handel i skalować swój biznes. 

Posłuchaj naszego podcastu: Najważniejsze jest bycie fair wobec klienta 

 

Szeroki wybór hostingu 

 

W ramach współpracy z Shopware istnieją trzy możliwości hostowania strony. Ich specyfikacja jest zależna od potrzeb, nakierowanych zarówno na rozwiązanie „otwarte”, jak i dedykowane. 

SaaS (Software as a Service) – usługa w pełni obsługiwana przez niemieckiego producenta. Nie musisz znać się na programowaniu, żeby korzystać z jej modułów. Podejście no-code daje większą swobodę wprowadzania informacji, jak również pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. 

W Shopware Cloud wszystkie zasoby e-sklepu lądują w jednym miejscu. To bezpieczne rozwiązanie, dla projektów z wyznaczonym budżetem. Pozwoli zachować niskie TCO (z ang. Total Cost of Ownership) przy e-sklepach, które chcą skalować swój biznes. 

PaaS (Platform as a Service) – rozwiązanie, które zdecydowanie poszerza horyzonty e-sklepu. To, co wyróżnia Shopware PaaS to wdrożenie i rozwijanie strategii w szybki, bezpieczny i skalowalny sposób. 

W tej usłudze hostingowej programiści mają pełny dostęp do wbudowanych komponentów platformy, co nie tylko skutecznie skraca czas kodowania, ale także wpływa na zmniejszenie ilości pracy i kosztów. Dla właścicieli lub managerów, PaaS stanowi źródło narzędzi analitycznych, dzięki którym mogą przyjrzeć się dokładnym danym i na bieżąco monitorować wyniki. 

PaaS nie zawiera jednak automatycznych aktualizacji, tak jak dzieje się to w przypadku Shopware SaaS. Programiści muszą zarządzać własnymi aktualizacjami. Takie podejście wskazuje na dużą elastyczność, gdzie zespoły projektowe same określają poprawność działania oprogramowania.  

Niezależnie od tego, jakiego dostawcę usług w chmurze wybierzesz, Twoja platforma zawsze będzie działała płynnie. 

Self-hosted – w tej usłudze, hosting jest całkowicie zależny od właściciela, który ma pełną kontrolę nad oprogramowaniem i danymi klienta. Z uwagi na swoją złożoność, to rozwiązanie dedykowane jest wysoko rozwiniętym platformom e-commerce, za którymi stoi duże grono specjalistów. 

  

Podsumowanie

 

Shopware to nie tylko silnik programistyczny. To przede wszystkim uniwersalne narzędzie budujące nowoczesne platformy e-commerce. Jest na tyle wszechstronnym  rozwiązaniem, że zarówno małe początkujące sklepy, jak i duże podmioty klasy enterprise mogą być realizowane i powinny zainteresować się możliwościami jakie oferuje niemiecki producent. Oczywiście wiąże się to z odpowiednim doborem zarówno odpowiedniego pakietu predefiniowanego przez Shopware, jak i dodatkowych modułów, czy to w formie gotowych wtyczek, czy też dedykowanego kodu napisanego przez agencję obsługująca Klienta. Ale o tym szerzej napiszemy w kolejnym artykule. 

Sprawdź naszą ofertę Shopware